- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در یورش به ماکاروفکا در دونتسک

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationУничтоженная бронетехника ВСУ. Скриншот видео
Уничтоженная бронетехника ВСУ. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین هنگام تلاش برای یورش به ماکاروفکا در جمهوری خلق دونتسک متحمل خسارات سنگینی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشلین سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک، از تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای یورش به ماکاروفکا خبر داد.
دنیس پوشیلین، سرپرست این جمهوری، در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک در حاشیه ای مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ گفت: نیروهای اوکراینی چندین بار تلاش کردند تا در منطقه ماکاروفکا در جمهوری خلق دونتسک حمله کنند، دشمن متحمل خسارات قابل توجهی شد.
Уничтоженная бронетехника ВСУ. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
پسکوف: پاداش هنرمندان به ارتش روسیه به خاطر نابودی تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را مثبت ارزیابی کرد
او گفت: "یکی از داغ ترین مکان ها محل اتصال منطقه زاپروژیا و جمهوری خلق دونتسک است. دشمن تلاش می کند تا اقدامات تهاجمی فعال را در چارچوب ضد حمله بدنام انجام دهد. در جریان 24 ساعت گذشته، چندین تلاش در جهت ماکاروفکا صورت گرفته است، اما اقدامات پرسنل نظامی ما این تلاش ها را متوقف کرد، دشمن متحمل خسارات قابل توجهی هم در بین پرسنل و هم در بین تجهیزات شده است".
همانطور که پوشیلین اشاره کرد، موفقیت های موقت نیروهای مسلح اوکراین با اقدامات هماهنگ واحدهای روسی خنثی می شود.
پیش از این، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته گفت، که نیروهای اوکراینی پیشروی خود را که مدت‌ها پیش وعده داده بودند در بخش‌های مختلف جبهه آغاز کرده‌اند و تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کرده‌اند. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 13 جون تاکید کرد، که ضد حمله گسترده دشمن از 4 جون ادامه دارد، نیروهای مسلح اوکراین از ذخایر ویژه آموزش دیده استفاده می کنند و در چهار جهت حمله می کنند، اما در هیچ یک از بخش ها موفق نیستند.
رئیس دولت روسیه تصریح کرد، که ارتش کیف حداقل 160 تانک و 360 خودروی زرهی را از دست داده است. در عین حال، تجهیزات نابود شده از سوی روسیه 25 تا 30 درصد از کل حجم تسلیحات منتقل شده توسط غرب را تشکیل می دهد.
یادآوری می کنیم، که مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) از تاریخ 14 تا 17 جون برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала