پوتین: اوکراین مقصر رویداد ناگوار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا است

Затопленный центр Новой Каховки. Кадр видео
Затопленный центр Новой Каховки. Кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: اوکراین عمداً با هیمارس به نیروگاه کاخوفسکایا شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره ای ویران شدن بند کاخوفسکایا گفت: مقصر رویداد ناگوار در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا اوکراین است، او این را می خواست.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که طرف اوکراینی مقصر رویداد ناگوار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا است، برای این کار تلاش کرد، هدفمند و مکرر با هیمارس به نیروگاه برق آبی شلیک کرد.
پوتین روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران جنگ گفت: "خوب، چه کسی مقصر است - روشن است، طرف اوکراینی برای این تلاش می کرد. می دانید، من قصد ندارم چیزهایی را بگویم که در حال حاضر 100٪ در مورد آنها مطمئن نیستم، زیرا به طور کلی پیش از روی دادن ویرانی، انفجارهای بزرگی را ثبت نکردیم، حداقل این چیزی است که آنها به من گزارش دادند. اما آنها به طور هدفمند بارها با هیمارس به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ضربه زدند، این نکته است. شاید آنها مقداری نشانک در آنجا داشتند، اکنون نمی دانم، شاید آنها یک بار دیگر چیزی ناچیز را در آنجا اضافه کردند و ویرانی آغاز شد".
 Президент РФ Владимир Путин выступает на заседании Совета законодателей РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
پوتین یورش به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را جنایت کیف خواند
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد، که روسیه قطعاً علاقه ای به رویداد ناگوار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا نداشت و این به پیامدهای شدیدی برای مناطق جدید روسیه منجر شد.
پوتین گفت: "اما همانطور که می‌دانیم، ما قطعاً علاقه‌ای به این نداریم، زیرا این پیامدهای جدی برای مناطقی است که ما کنترل می‌کنیم و مربوط روسیه هستند - این نخستین مورد است. و دوم - خوب، متأسفانه، من یک چیز عجیب و غریب خواهم گفت، اما با این وجود، متأسفانه، این امر ضد حمله آنها را در این راستا خنثی کرد. متاسفانه - چرا؟ چون اگر آنجا پیشروی می کردند بهتر بود. برای ما بهتر است، چون خیلی بد است که آنجا حمله کنند. اما از آنجایی که چنین نشت رخ داده است، بر این اساس، حمله صورت نگرفت".
یادآوری می کنیم، که در شب 6 جون، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از یورش های را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند، که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه ویران شد، خود بند مخزن آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه آغاز شد - نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفسکایا، مسئولیت ویرانی نیروگاه برق آبی را به گردن کیف انداخت.
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: یکی از هدف های بمباران نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کیف، محروم کردن کریمه از آب است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را اقدامی وحشیانه از سوی رژیم کیف خواند و خاطرنشان کرد، که این امر منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد. نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ششمین مرحله (پایین و آخرین) از آبشار نیروگاه های برق آبی دنیپر است که در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد که در 30 سپتامبر 2022 در پی همه پرسی بخشی از روسیه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала