پوتین یورش به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را جنایت کیف خواند

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает на заседании Совета законодателей РФ
 Президент РФ Владимир Путин выступает на заседании Совета законодателей РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت، که یورش به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا جنایت کیف است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت و گو با رجب اردوغان رهبر ترکیه گفته است، که یورش به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا (HPP) جنایتی است که کیف مرتکب شده است.
پوتین تصریح کرد، که مقام های کیف مرتکب جنایات جنگی، استفاده از روش های تروریستی و همچنین سازماندهی خرابکاری در خاک روسیه می شوند.
Частично затопленный район после обстрела Каховской ГЭС  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
تایید امریکا در دخالت نکردن روسیه در ویرانی نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا
در این پیام به نقل از رئیس دولت آمده است: "نمونه بارز آن اقدام وحشیانه برای ویرانی نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در منطقه خرسون است که منجر به فاجعه زیست‌محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد".
نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در منطقه خرسون در نتیجه گلوله باران توسط نیروهای مسلح اوکراین (APU) در شب 6 جون آسیب دید، قسمت بالایی آن ویران شد. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره نوا کاخوفسکایا، این حادثه را یک حمله تروریستی خواند و تاکید کرد، که پیامدهای آن بررسی خواهد شد. سپس، لئونتیف گفت، که در پیوند با ویرانی بند، مقام ها شروع به تخلیه مردم از شماری شهرک در منطقه شهری نووکاخوفکا واقع در امتداد سواحل دنیپر کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала