تایید امریکا در دخالت نکردن روسیه در ویرانی نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا

© Photo / Administration of the Novokakhovsky city districtЧастично затопленный район после обстрела Каховской ГЭС
Частично затопленный район после обстрела Каховской ГЭС  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
ایالات متحده اوضاع در نیروگاه کاخوفسکایا را زیر نظر دارد و نمی تواند دخالت روسیه را تایید کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت، که ایالات متحده از نزدیک وضعیت پیرامون نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را زیر نظر دارد و نمی تواند دخالت روسیه در این حادثه را تایید کند.
کربی گفت: "ما گزارش هایی را دیده ایم که روسیه مسئول انفجار بند است. ما همه ای تلاش خود را برای ارزیابی این گزارش ها و همکاری با اوکراینی ها برای جمع آوری داده ها انجام خواهیم داد. در حال حاضر نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم چه اتفاقی افتاده است، اما قطعا اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد".
Затопление в Новой Каховке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
مسکو از جامعه جهانی خواست تا خرابکاری کیف در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را نکوهش کند
به گفته وی، ایالات متحده "به دقت پیامدهای ویرانی را زیر نظر دارد.
کربی گفت: "قطعاً می‌توانیم بگوییم که ویرانی مردم و منطقه اوکراین قابل‌توجه خواهد بود" و افزود که "می‌تواند تأثیر مخربی بر امنیت انرژی اوکراین داشته باشد".
نماینده کاخ سفید پیامدهای احتمالی حادثه در نیروگاه برق آبی را در جریان درگیری ها در اوکراین ارزیابی نکرد. کربی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر ویرانی نیروگاه برق آبی در ضد یورش اوکراین گفت: "به نظر من، صادقانه بگویم، هنوز برای نتیجه‌گیری سریع در این مورد زود است".
یادآوری می کنیم، که شب گذشته، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از یورش ها را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود بند مخزنی آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاخوفسکیا، گولوپرستانسکی و آلشکینسکی آغاز شد.
ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه برق آبی را به دوش کیف انداخت.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، که یکی از اهداف ویران کردن نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کیف، محروم کردن کریمه از آب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала