مسکو از جامعه جهانی خواست تا خرابکاری کیف در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را نکوهش کند

© Photo / Administration of the New Kakhovka cityЗатопление в Новой Каховке
Затопление в Новой Каховке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از جامعه جهانی خواست جنایت های اوکراین در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را نکوهش کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، طرف روسی از جامعه جهانی می خواهد که اقدامات جنایتکارانه مقامات اوکراینی در برابر نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را نکوهش کند.
این دستگاه دیپلماسی در بیانیه‌ای درباره ای وضعیت پیرامون نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا گفت: "ما از جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را که ماهیت فزاینده ای غیرانسانی دارد و تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان است، نکوهش کند".
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
شایگو انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را جنایت تروریستی کیف خواند
این وزارتخانه از قصد مسکو برای مطرح کردن موضوع جنایات رژیم کیف در برابر نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در سکوهای بین المللی خبر داد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "طرف روسی شروع به رسیدگی به این جنایت رژیم کیف در شورای امنیت سازمان ملل، نهادهای قانونی و تصمیم گیرنده سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیگر سازمان های بین المللی می کند".
یادآوری می کنیم، که شب گذشته، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از یورش ها را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود بند مخزنی آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاخوفسکیا، گولوپرستانسکی و آلشکینسکی آغاز شد.
ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه برق آبی را به دوش کیف انداخت.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، که یکی از اهداف ویران کردن نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کیف، محروم کردن کریمه از آب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала