شایگو انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را جنایت تروریستی کیف خواند

© AP Photo / Ukraine's Presidential OfficeПоследствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه گفت، که ویران کردن نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا از سوی کیف منجر به روان شدن سیل در مناطق گسترده ای شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت، که کیف یک یورش تروریستی انجام داد و نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را منفجر کرد، که منجر به روان شدن سیل در مناطق گسترده ای شد.
شایگو گفت: "امشب، رژیم کیف یک جنایت تروریستی دیگر مرتکب شد: نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا منفجر شد که منجر به آبگرفتگی مناطق گسترده ای شد".
در شب سه شنبه 6 ماه جون، نیروهای اوکراینی به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا یورش بردند. قسمت بالایی سازه هیدرولیک آسیب دیده، دروازه های بند ویران شده است. آب به طور غیرقابل کنترلی به سوی دنیپر روان شد. سطح آن در برخی نقاط به ده متر نیز رسید. داده نمایی اسپوتنیک را ببینید، کدام شهرک ها در منطقه سیل قرار گرفتند.
Здание Каховской ГЭС в Новой Каховке после взятия под контроль Росгвардией - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
درباره ای نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا چه می دانیم؟
یادآوری می کنیم، که نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ششمین مرحله (پایین و آخرین) از آبشار نیروگاه های برق آبی دنیپر است که در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفسکا، منطقه خرسون (از 30 سپتامبر 2022، بخشی از روسیه) واقع شده است. ساخت نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا از سال 1951 تا 1956 به طول انجامید. جبهه فشار مجموعه برق آبی از سوی بندهای خاکی، بند بتنی سرریز، ساختمان نیروگاه برق آبی و قفل کشتی ایجاد شده و دارای طول 3650 متر شامل 700 متر سازه بتنی است. مخزن کاخوفسکایا ایجاد شده از سوی سازه های فشار مجموعه برق آبی دارای مساحت 2155 کیلومتر مربع، 18.2 کیلومتر مکعب از حجم کل است که 6.8 کیلومتر مکعب آن مفید است.
ساخت مجتمع برق آبی کاخوفسکایا سطح آب در دنیپر را به 16 متر افزایش داد. ارتفاع خود بند 16.5 متر و طول آن تقریباً چهار کیلومتر است. مخزن کاخوفسکایا یکی از بزرگترین مخزن های دنیپر است. یکی از ویژگی های بارز نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا یک تابلو برق 154 کیلوولت چهار طبقه بسته است.
نیروگاه برق آبی کاخوفیکا تنظیم سالانه جریان دنیپر را برای تامین انرژی به جنوب اوکراین و همچنین تامین آب برای مناطق خشک فراهم می کند. تا سال 2014، کریمه یکی از آنها بود. با این حال، پس از همه پرسی در کریمه درباره ای وضعیت خودمختاری (2014)، کیف تصمیم گرفت آب شبه جزیره را قطع کند و از کانال کریمه شمالی به عنوان اهرم فشار بر فدراسیون روسیه استفاده کند. خسارات وارده به کشاورزی جمهوری بسیار زیاد بود. ارتش روسیه کنترل ایستگاه را در همان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین در سال 2022 به دست گرفت. از آن زمان، نیروهای مسلح اوکراین تقریباً به طور مداوم نیروگاه برق آبی و نوایا کاخوفسکایا را گلوله باران کردند.
در 16 مارچ 2022، نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا از سوی واحدهای گارد روسیه تحت مراقبت قرار گرفت. در اکتوبر 2022، روسیه نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد که در آن از کی‌یف خواست تا از ویران کردن بند نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا از سوی کیف جلوگیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала