جا به جایی ۴۵ خانواده کوچی در محله دشتک دره‌ ای فرغانبل خوست ها

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2023
عضو شوید
منابع از جا به جایی ۴۵ خانواده کوچی در محله دشتک دره‌ی فرغانبل خوست های ولایت بغلان خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی افغانستان گزارش داده اند، که در تازه ترین گزارش، دو رویداد از خوست ها از طریق مردم محل روایت شده است: ‏۱- کوچ اجباری مردم ییلاق نشین در دره فرغانبل، خوشدره، چرخ فلک و سچی: طبق روایت مردم محل، جنگجویان گروه طالبان مردم محلات ذکر شده را که در فصل بهار با مواشی خود به مناطق بلند آبی و سرسبز در نقاط ییلاق نشین، می‌رفتند، را کوچ اجباری دادند و دلیل آن را رشد نیروهای مقاومت در این مناطق عنوان کرده اند. مردم محل که چراگاه عام شان را در این فصل که این محلات بود را از دست داده‌اند به با مشکلات جدی چراگاه و ییلاق نشینی روبرو شده اند.
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
کشته شدن ۶ جنگجوی گروه طالبان در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در بغلان
‏۲ـ جابجایی ۴۵ خانواده کوچی در محله دشتک دره‌ی فرغانبل خوست ها: جنگجویان گروه طالبان خانواده های کوچی را به این منطقه که تعداد آن ها به ۴۵ خانواده می رسد جابه جا نموده و مردم را در مزیقه و مشکلات قرار داده اند. طوری که این مناطق، ساحه بومی نشین و عادی این مردم است و اکنون در سیطره بی رویه و تصرف کوچی ها قرار گرفته که رسماً گزینش جابه جایی و پشتونیزه سازی این مناطق را نیز آغاز کرده اند.
‏مردم محل شکایت خود را توسط محاسن سفیدان تا مقام مرکزی گروه طالبان در بغلان رسانده اند، مقام طالبان در ولایت هیچ توجه به آن‌ها نکرده و حتی از این گزینه‌ها دفاع نموده و پیران سفیدانِ محلات یاد شده را از مقام ولایت بیرون کردند. ‏‌
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала