کشته شدن ۶ جنگجوی گروه طالبان در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در بغلان

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
منابع محلی گزارش می‌دهند که میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت از صبح دیروز نبرد آغاز شده و تا شب گذشته دوام داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افعانستان، منابع محلی گزارش می‌دهند که میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت از صبح دیروز نبرد آغاز شده و تا ساعت ۱۰ شب گذشته به وقت محلی دوام داشته است.
به گفته منابع،دیروز یکشنبه، ۱۷ ثور ده‌ها نیروی گروه طالبان بالای نیروهای جبهه مقاومت در قرارگاه مرکزی شهر خوست حمله کرده و تلاشی گسترده خانه به خانه را در روستای "جنگلک" این شهر راه‌ اندازی کرده‌اند.
به گفته منابع، نیروهای جبهه مقاومت ملی به فرماندهی روح الله، که در این منطقه مستقر اند به درگیری با طالبان پرداخته اند.
تاله و برفک بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
کشته شدن ۸ طالب در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در بغلان
گزارش‌های موثق وجود دارد که تا اکنون ۶ تن از نیروهای طالبان کشته شدند و اجساد آن‌ها به درمانگاه مرکزی شهر خوست انتقال داده شده است. یک منبع از درمانگاه محلی تایید کرد که اجساد ۳ طالب محلی و ۳ طالب پشتون‌تبار که اهل ولایت های جنوبی اند، به درمانگاه منتقل شده است.
منابع محلی گفتند، که گروه طالبان شماری از بزرگان و اربابان محل را نزد مقاومت‌گران با پیام تسلیمی فرستادند؛ اما نیروهای جبهه مقاومت این درخواست را رد کرده و گفتند تا آخرین مرمی خود در برابر طالبان خواهند جنگید.
یک منبع نزدیک به جبهه مقاومت خوست گفت، که طالبان ۳ خانه را که یکی آن مربوط به روح الله، فرمانده‌ محلی نیروهای جبهه مقاومت می‌شود، به آتش کشیده‌اند.
به قول این منبع، طالبان اطراف روستا را به محاصره کشیده‌اند و به هیچ کس اجازه رفت و آمد را نمی‌دهند.
این منبع می‌افزاید، که طالبان چندین باشنده محل را نیز به اتهام همدستی با نیروهای جبهه مقاومت بازداشت کرده و شماری را به شدت لت و کوب کرده‌اند. منبع گفت، هنوز مشخص نیست که طالبان بازداشت شدگان را به کجا برده‌اند.
در یک‌سال و نیم از حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان، ولسوالی خوست یکی از پایگاه‌های اصلی مقاومت در برابر گروه طالبان بوده که اکنون هم چندین گروه از نیروهای جبهه مقاومت فعال اند و در برابر طالبان می‌جنگند. به اساس گزارش‌های موثق دست‌کم ۲۵۰۰ تن از نیروهای غیری بومی طالبان در این ولسوالی مستقر اند که دست به آزار و اذیت مردم محل می‌زنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала