سیا اطلاعات مربوط به حمله تروریستی در نورد استریم را به بلجیم گزارش داد

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2023
عضو شوید
شبکه تلویزیونی دولتی فرانسه زبان بلجیم RTBF: سیا به بلجیم درباره نقش ادعایی اوکراین در حملات نورد استریم گزارش داد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دولتی فرانسوی زبان بلجیم RTBF به نقل از منابع آگاه گزارش داد، مدتی پس از حملات به خطوط لوله گاز نورد استریم، سازمان سیا بلجیم را از "نقش ادعایی اوکراین" در این حمله مطلع کرد.
این کانال گفت: مدتی پس از خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم در پایان سپتامبر 2022، اطلاعات نظامی بلجیم اطلاعاتی از آمریکایی ها از سیا دریافت کرد. این اطلاعات در مورد نقش ادعایی اوکراین در خرابکاری بود.
در ابتدا اطلاعات توسط De Tijd به زبان هلندی منتشر شد.
بر اساس گزارش‌ها، این نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی، از جمله بلجیم، ماه‌هاست که از احتمال مشارکت کی‌یف "در یکی از وحشیانه‌ترین و خطرناک‌ترین حملات به زیرساخت‌های انرژی اروپا" آگاه بوده‌اند.
رسانه ها نشان می دهند که این اطلاعات فاش نشده است، زیرا "این می تواند بر اتحاد با اوکراین فشار بیاورد."
در عین حال خبرنگاران بلجیمی نتوانستند در این مورد نظر رسمی از وزارت دفاع بلجیم دریافت کنند.
سخنگوی این وزارت گفت: "ما در مورد کار سرویس اطلاعاتی خود و تماس با سرویس های ویژه شرکا اظهار نظر نمی کنیم."
به نوبه خود، روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung قبلا تحقیقات خود را منتشر کرده بود که به طور مشترک با سایر رسانه های آلمانی و اروپایی انجام شده بود که در آن حداقل دو اوکراینی در انفجارهای نورد استریم شرکت داشتند. بر اساس گزارش رسانه ها، قایق بادبانی آندرومدا توسط شرکت ورشو Feeria Lwowa که در سال 2016 تاسیس شد و توسط دو اوکراینی به ثبت رسیده است، اجاره شده است. در همان زمان در سال 2020 به طور ناگهانی 2.8 میلیون یورو روی حساب این شرکت ظاهر شد. برخی از اعضای گروه که ممکن است در خرابکاری دست داشته باشند، به صاحب آندرومدا پاسپورت های بلغاری و رومانیایی جعلی نشان دادند.
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
امریکا از یورش کیف به نورد استریم از پیش آگاه بود
انفجارها در 26 سپتامبر 2022 به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، تحقیقات خود را در 8 فبروری منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که در جون 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش تمرین‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت این کشور کار گذاشته شد. متخصصان نروژی به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با تضعیف خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала