امریکا از یورش کیف به نورد استریم از پیش آگاه بود

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، که ایالات متحده سه ماه پیش از برنامه های کیف برای یورش به نورد استریم آگاهی داشت.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست با استناد به مدرک های فاش شده گزارش داد، سه ماه پیش از یورش نورد استریم، مقام های امریکایی از برنامه های کی یف برای انجام یک یورش پنهانی با بکارگیری از گروه کوچکی از شناگران آگاهی داشتند، که سرراست به فرمانده نیروهای اوکراینی گزارش می دادند.
به گفته این نشریه، جزئیات این طرح از سوی یکی از سرویس های اطلاعاتی در اروپا جمع آوری و در ماه جون 2022 به سازمان سیا امریکا منتقل شد. پیام‌های اطلاعاتی اروپا در شبکه اجتماعی Discord منتشر شده است، که گفته می‌شود از سوی افسر ارتش پیشین امریکا، جک تکسیرا، منتشر شده است.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است
این روزنامه نوشته است: "سه ماه پیش از اینکه خرابکاران خط لوله گاز نورد استریم را منفجر کنند، دولت بایدن از یکی از متحدان نزدیک خود متوجه شد که ارتش اوکراین با استفاده از گروه کوچکی از شناگران که یکراست به فرمانده نیروهای مسلح اوکراین گزارش داده بودند، قصد یورش پنهانی به شبکه زیر آب را دارد".
همانطور که اشاره شد، اطلاعات اروپا به صراحت اعلام کرد، که همه افراد درگیر در این یورش یکراست به فرمانده کل نیروهای اوکراینی والری زالوژنی گزارش دادند و ولودیمیر زلنسکی از این عملیات اطلاعی نداشت.
به گفته این روزنامه، این واقعیت که زلنسکی آگاه نشده است، راهی قابل قبول برای انکار دست داشتن خود در این حمله که می تواند خشم کشورهای غربی را به همراه داشته باشد، به او می دهد.
یادآوری می کنیم، که انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد، که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی پیشینه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را درباره ای یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، تحقیقات خود را در 8 فیبروری منتشر کرد، که در آن، به نقل از یک منبع، اظهار داشت که در جون 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش تمرین‌های بالتوپس از سوی شناگران نیروی دریایی ایالات متحده با پشتیبانی نیروی دریایی امریکا کار گذاشته شد. کارشناسان نارویژی به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون به اسپوتنیک گفت، که ایالات متحده هیچ پیوندی با تضعیف خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала