- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان نخستین یورش در میدان های ماین

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинские военнослужащие в городе Часов Яр под Артемовском.Архивное фото
Украинские военнослужащие в городе Часов Яр под Артемовском.Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عضو شوید
فرمانده گروه روسی در جهت زاپروژیا گفت، که نیروهای مسلح اوکراین نخستین تلفات را در میدان های ماین در جریان یورش متحمل شدند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال الکساندر رومانچوک، فرمانده گروه روسی در جهت زاپروژیا گفت، که در جریان یورش نیروهای مسلح اوکراین نخستین تلفات را در میدان های ماین متحمل شدند.
این افسر ارتش روسیه تاکید کرد: "دشمن در تلاش برای غلبه بر میدان های ماین نخستین خسارات جدی را متحمل شد و با دسترسی به میدان های ماین، چهار تانک دشمن که دارای ساختارهای ماین زدایی بودند از سوی ماین ها منفجر شدند".
Украинские военные около Артемовска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
سی ان ان: نیروهای اوکراینی در جریان ضد یورش متحمل تلفات سنگین شده اند
نیروهای اوکراینی به دلیل اقدامات اطلاعاتی روسیه نتوانستند به غافلگیری حمله خود در جهت زاپروژیا دست یابند. نیروهای مسلح در جریان نبرد ضد باطری توپخانه دشمن را سرکوب کردند. پس از آن، نخستین واحدهای رده دفاعی و توپخانه ای به نیروهای مسلح اوکراین آتش گشودند.
رومانچوک تصریح کرد: یگان های جنگ الکترونیک سیستم ارتباطی دشمن و همچنین کانال های کنترل پهپادهای بدون سرنشین آنها را سرکوب کردند. یازده هواپیمای بدون سرنشین توسط توپچی های ضدهوایی سرنگون شدند. به دنبال آن، هلیکوپترهای جنگی از ارتفاعات بسیار کم به نیروهای مهاجم اوکراینی حمله کردند و وسایل نقلیه زرهی نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند - آنها 9 تانک دشمن و خودروهای جنگی پیاده نظام را تشکیل می دادند.
در مجموع، در نتیجه یک حمله ناموفق، نیروهای مسلح اوکراین 350 سرباز، ده خودروی جنگی پیاده نظام و بیش از 30 تانک از جمله سه خودروی جنگی لئوپارد را از دست دادند. جنرال به اقدامات یگان های لشکر 42 تفنگ موتوری نیروهای مسلح روسیه اشاره کرد که نشان دهنده شجاعت و قهرمانی در طول نبرد بود.
رومانچوک تاکید کرد، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش هایی از ارتش درباره وضعیت در آستانه حمله کیف دریافت کرد. صبح امروز، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش، نتایج نبرد شبانه را به رئیس دولت گزارش داد. همانطور که سرگئی شایگو، وزیر دفاع امروز گفت، ذخایر ویژه آموزش دیده اوکراینی قادر به شکستن خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپروژیا نبودند. در جریان یک روز گذشته، کیف 945 سرباز، 33 تانک، 28 خودروی جنگی پیاده نظام، 38 خودروی جنگی زرهی، سه پایه توپخانه خودکششی کراب و سایر سلاح ها را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала