سی ان ان: نیروهای اوکراینی در جریان ضد یورش متحمل تلفات سنگین شده اند

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинские военные около Артемовска
Украинские военные около Артемовска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عضو شوید
نیروهای اوکراینی در ضد یورش با مقاومت شدید مواجه شده و خسارات قابل توجهی متحمل شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از مقام های بلندپایه امریکایی گزارش می دهد، که نیروهای اوکراینی در جریان ضد یورش متحمل خسارات قابل توجهی شده اند.
این کانال گفت: "نیروهای اوکراین در تجهیزات سنگین و سربازان متحمل خسارات شدند، آنها با مقاومتی نیرومند تر از حد انتظار در نخستین تلاش خود برای شکستن مواضع روسیه در شرق کشور روبرو شدند".
Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
شویگو: نیروهای ذخیره اوکراینی نتوانست از دفاع روسیه عبور کند
خاطرنشان می شود، که یکی از مقامات این خسارات را "قابل توجه" توصیف کرده است. به گزارش سی ان ان، کیف در حال حاضر حداقل چندین وسیله نقلیه محافظت شده از مین و کمین (MRAP) تحویل داده شده توسط واشنگتن را از دست داده است.
با این حال، مقامات معتقدند که این تلفات تأثیری بر ضد حمله نخواهد داشت. به گفته این کانال، مقامات امریکایی و غربی انتظار داشتند که این اقدام نظامی و تجهیزات نظامی اوکراین را در معرض خطر بزرگی قرار دهد. پیش از این، یکی از مقامات نزدیک به ولادیمیر زلنسکی به شبکه تلویزیونی امریکایی ABC News گفته بود که ضدحمله در مرحله فعال است.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت، که کیف در عرض سه روز عملیاتی را که مدت‌ها وعده داده بود در بخش‌های مختلف جبهه آغاز کرد و تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کرد. به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه تلاش های تهاجمی را خنثی کردند، دشمن متوقف شد و نیروهای اوکراینی در سه روز تا 3715 نفر را از دست دادند.
شایگو روز پنجشنبه گفت، که در ساعت 1:30 بامداد، نیروهای اوکراینی با شماری 1500 نفر و 150 خودروی زرهی تلاش کردند از دفاع نیروهای مسلح روسیه در جهت زاپروژیا بگذرند، اما در عرض دو ساعت 350 پرسنل و 30 تانک را از دست دادند. وزیر تاکید کرد که تیپ/لوای اوکراینی در تمام سایت ها در جهت زاپروژیا متوقف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала