سازمان ملل درباره ای نمادهای نیروهای اوکراینی: ما با نازی ها مخالفیم

© AP Photo / Efrem LukatskyСпецназ ВСУ в Донецкой области
Спецназ ВСУ в Донецкой области  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عضو شوید
پس از انتشار نمادهای ارتش اوکراین از سوی یک نشریه ای امریکایی، سازمان ملل با نازیسم مخالفت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل این سازمان در یک نشست توجیهی در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد نشریه نیویورک تایمز درباره وجود نمادهای نازی در لباس نظامیان اوکراینی گفت: سازمان ملل با نمادهای نازی ها و نازی گرایی مخالف است.
Украинские военнослужащие в городе Часов Яр под Артемовском.Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان نخستین یورش در میدان های ماین
خبرنگار به گزارش نشریه نیویورک تایمز در تاریخ 7 جون اشاره کرد، که در آن آمده است، دولت اوکراین و متحدان ناتو سه عکس از سربازان اوکراینی را با وصله هایی با نمادهایی که "در آلمان نازی بدنام شده و از آن زمان به بخشی از نماد نگاری گروه های راست افراطی تبدیل شده اند، منتشر کرده و سپس بی سر و صدا از رسانه های اجتماعی خود حذف کرده اند".
دوجاریک گفت: "ما مخالف نازی ها و نمادهای نازی هستیم. من نمی توانم صحت این پیام ها را تأیید کنم - (اما) این موضع اصولی ما است".
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی بارها عکس هایی را با ارتش منتشر کرده بود، که نشان های گروه تروریستی داعش را داشتند. در سپتامبر 2022، عکسی از کانال تلگرام زلنسکی حذف شد، که در آن یک سرباز با نشان گروه تروریستی داعش سر مرده" در قاب آن قرار داشت. پیش از این، او نشریه ای را به روز پیروزی بر نازیسم اختصاص داده بود، این پست در تاریخ 9 می 2022 بود. یکی از عکس‌های این تصویر، یک مرد نظامی را نشان می‌دهد، که نشان تشکیلات نازی قبلاً ذکر شده را روی سینه‌اش گذاشته است. سپس پست ویرایش شد و عکس نظامی با نمادهای نازی حذف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала