گروسی: آژانس بین المللی هسته ای شمار بازرسان خود را در نیروگاه هسته ای زاپروژیا افزایش می دهد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
دبیرکل سازمان بین‌المللی انرژی هسته ای از افزایش بازرسان در نیروگاه هسته ای زاپروژیا پس از وضعیت اضطراری در نیروگاه آبی برق کاخوفسکایا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای گفت: آژانس بین المللی انرژی هسته ای شمار بازرسان خود را در نیروگاه هسته ای زاپروژیا با توجه به رویداد ناگوار در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا افزایش می دهد.
او توضیح داد، که پس از ویرانی در ایستگاه، که در دنیپر واقع شده است، آژانس بین المللی انرژی هسته ای کاهش سطح آب مورد استفاده برای خنک کردن راکتورهای نیروگاه هسته ای زاپروژیا را کنترل می کند تا از "پیامدهای رادیولوژیکی" جلوگیری کند.
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
گروسی: ویرانی در بند کاخوفسکایا ممکن نیروگاه هسته ای زاپروژیا را از منابع خنک کننده محروم کند
گروسی گفت: اینکه ما شمار کارشناسان را افزایش می دهیم به دو دلیل است، اول اینکه این یک وضعیت اضطراری است که پس از ویران شدن بند آب ایجاد شد.
دلیل دوم او را نیاز به اجرای طرح ایمنی نیروگاه زاپروژیا نامید.
او گفت، که شاید به خاطر داشته باشید، هفته گذشته من در نیویورک در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بودم، جایی که برخی از اصول اساسی را برای جلوگیری از حادثه هسته ای در آنجا [در نیروگاه هسته از زاپروژیا] تعریف کردم.
وی گفت: ماموریت ما برخی جنبه‌های مربوط به تمامیت فیزیکی نیروگاه هسته‌ای را رصد می‌کند تا از استقرار سلاح‌های سنگین یا حملات در آن جلوگیری شود.
گروسی نام بردن از شمار نیروهای کمکی که آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایستگاه خواهد فرستاد را دشوار خواند.
او گفت: "من شمار دقیق [بازرسان] را نمی‌دانم. شاید چهار، پنج، شش. این به ارزیابی ما از شمار افراد مورد نیاز برای انجام وظایف خاص بستگی دارد، اما ما تیم را مطمئنا تقویت خواهیم کرد".
یادآوری می کنیم، که در شب 6 جون، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از یورش های را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند، که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه ویران شد، خود بند مخزن آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه ای نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی آغاز شد.
ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووایا کاخوفسکایا، مسئولیت ویران کردن نیروگاه برق آبی به دوش کیف انداخت. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: یکی از اهداف بمباران نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کیف، محروم کردن کریمه از آب است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را اقدامی وحشیانه از سوی رژیم کیف خواند و خاطرنشان کرد، که این امر منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت، که رژیم کیف، نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در جهت خرسون تضعیف کرد و نیروها را از آنجا به منطقه تهاجمی منتقل کرد. کمیته پژوهش های فدراسیون روسیه یک پرونده جنایی در مورد این حمله باز کرد. نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ششمین مرحله (پایین و آخرین) از آبشار نیروگاه های برق آبی دنیپر است که در پنج کیلومتری شهر نووایا کاخوفسکایا در منطقه خرسون قرار دارد که در 30 سپتامبر 2022 در پی همه پرسی بخشی از روسیه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала