گروسی: ویرانی در بند کاخوفسکایا ممکن نیروگاه هسته ای زاپروژیا را از منابع خنک کننده محروم کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Анталье
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
دبیرکل آژانس هسته ای گفت: یک وضعیت اضطراری در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ممکن است نیروگاه هسته ای زاپروژیا را "در میان مدت" از منابع خنک کننده محروم کند.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیر کل این آژانس هسته ای در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ویرانی نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا می تواند "در میان مدت" نیروگاه زاپروژیا را از منابع خنک کننده محروم کند و آسیب "بسیار جدی" به راکتورها وارد کند.
وی تاکید کرد، که این امر با کاهش بیشتر وضعیت امکان پذیر است، اما اکنون دلیلی برای وحشت وجود ندارد. در کوتاه مدت، در آینده نه چندان دور، ممکن است اگر وضعیت بدتر یا بدتر از الان شود، ممکن است پیامدی داشته باشد. اما ما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.
Затопление в Новой Каховке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
زیر آب رفتن 35 شهرک در خرسون پس از انفجار یک نیروگاه برق آبی
وی توضیح داد، که پس از رویداد، کاهش تدریجی سطح آب در استخر خنک کننده وجود داشته است که برای کاهش دمای راکتورها بسیار مهم است. "اگر ما ظرفیت خنک کننده را از دست بدهیم، ممکن است ذوب شدن (هسته راکتور)، برخی پیامدهای رادیولوژیکی افزون بر پیامدهای زیست محیطی ممکن به همراه داشته باشد، افزون بر این که خود راکتورها می توانند به شدت آسیب ببینند.
گروسی گفت: بنابراین احتمال برخی پیامدهای وجود دارد و البته ما باید آن را به طور کامل در نظر بگیریم. از دست دادن خنک کننده راکتور در یک زمان منجر به فاجعه ای در نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 جاپان شد. در چندین واحد این نیروگاه هسته ای، سوخت هسته ای در راکتورها ذوب شده و در انتهای محفظه تجمع می یابد. انفجارهای هایدروجنی حاصله باعث آسیب یا ویران شدن کامل سقف ها شده است. این امر منجر به نشت تشعشعات و آلودگی منطقه وسیعی در پیرامون ایستگاه شد.
یادآوری می کنیم، که در تاریخ 6 جون نیروهای اوکراینی مجموعه ای از یورش ها را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود بند مخزنی آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاخوفسکیا، گولوپرستانسکی و آلشکینسکی آغاز شد.
ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه برق آبی را به دوش کیف انداخت.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، که یکی از اهداف ویران کردن نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کیف، محروم کردن کریمه از آب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала