از نخستین دیدار ریشی سوناک از کاخ سفید چه انتظار داشته باشیم؟

© AFP 2023
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه وارد ایالات متحده شد تا چهارمین دیدار وی با رئیس جمهور امریکا باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه وارد ایالات متحده شد تا چهارمین دیدار وی با رئیس جمهور جو بایدن باشد، اما نخستین دیدار رسمی در زمین چمن خانگی چهل و ششمین POTUS خواهد بود.
ریشی سوناک روز چهارشنبه برای یک دیدار دو روزه در پایگاه نیروی هوایی اندروز فرود آمد، که احتمالاً نخست وزیر بریتانیا را برای ایفای نقش بیشتر کشورش در صحنه جهانی خواهد دید. سوناک، که انتخاباتی نزدیک در خانه دارد و با چهره‌های ناامیدکننده نظرسنجی محافظه‌کاران مواجه است، امیدوار است که "روابط ویژه" مورد تبلیغ بین لندن و واشنگتن را احیا کند.
پیش‌بینی می‌شود، که کمک‌های بیشتر برای پشتیبانی از رژیم کی‌یف، به‌ویژه در پس‌زمینه تهاجم تازه آغاز شده به نیروهای اوکراینی، در دستور کار قرار گیرد.
ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
دیلی میل: سوناک نخست وزیر بریتانیا با مشکلات داخلی جدی مواجه است
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت: "نیروهای کیف با نیروهای پنج تیپ/لوا در هفت جهت حمله کردند، اما متوقف شدند و خسارات قابل توجهی متحمل شدند".
می توان انتظار داشت که مذاکرات روز پنجشنبه بر اهدای سلاح های بیشتری به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی متمرکز شود. ریشی سوناک به موضع جنگ افروزانه خود در قبال بحران اوکراین که بوریس جانسون و لیز تراس از پیشینیانش استقبال کردند، ادامه داد.
سوناک در پسین ها گفت: "ما به پشتیبانی از اوکراین، نه تنها در حال حاضر، بلکه برای سال‌ها در آینده ادامه خواهیم داد".
او گفت: "من با دبیرکل ناتو موافقم: جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است".
دولت بریتانیا تا کنون نزدیک به 4.6 میلیارد پوند (5.7 میلیارد دالر) برای تسلیح کی یف هزینه کرده است تا در جنگ نیابتی به رهبری امریکا در برابر روسیه در اوکراین بجنگد، در حالی که تحریم های این کشور بر مسکو اقتصاد داخلی را مختل می کند. بریتانیا از ارائه تانک‌های جنگی به اوکراین که راه را برای سایر اعضای ناتو برای پیروی از آن باز کرد، تا ارسال موشک‌های کروز سایه طوفان خود به کیف پیش رفت. رسانه‌های امریکایی در ماه می به نقل از سخنگوی دولت بریتانیا گزارش دادند، افزون بر این، مرحله اول آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی برای پرواز با جت‌های جنگنده F-16 در بریتانیا برگزار خواهد شد.
انتظار می‌رود که سوناک در جریان نشست با بایدن به دنبال تایید نامزدی بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا به عنوان رئیس بعدی ناتو باشد. یک گزارش رسانه ای اشاره کرد، که سوناک پیش از این موضوع انتصاب والاس به سمت دبیرکلی ائتلاف را در حاشیه نشست اخیر رهبران کشورهای G7 در هیروشیما جاپان مطرح کرد.
گزارش شده است: در حالی که والاس در دولت بریتانیا به دلیل نقش مرکزی خود در ایجاد ائتلاف بین المللی برای حمایت از اوکراین و همچنین افزایش هزینه های دفاعی در این کشور تا 2.25 درصد تولید ناخالص داخلی شناخته می شود، ممکن است فرانسه و آلمان از نامزدی او حمایت نکنند.
پیوندهای تجاری دوجانبه نیز در دستور کار اولین سفر رسمی ریشی سوناک به کاخ سفید قرار دارد. بر اساس گزارش ها، نخست وزیر بریتانیا به دنبال غلبه بر کاخ سفید خواهد بود و از تلاش برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده در مورد توافقنامه تجارت آزاد (FTA) خودداری می کند.
افزون بر این، پیامدهای بالقوه قانون کاهش تورم امریکا (IRA) 370 میلیارد دالری جو بایدن - بسته ای از معافیت های مالیاتی و یارانه ها برای فناوری های پاک - در مذاکرات به نمایش گذاشته می شود. در بحبوحه افزایش هزینه های انرژی که اقتصاد اروپا را تحت فشار قرار داده است، بسته یارانه سبز باعث تنش ها و اختلافات تجاری شد و بروکسل می ترسید، که بتواند تولیدکنندگان بزرگ را از اتحادیه اروپا دور کند تا به امریکا نقل مکان کنند.
انتظار می رود جو بایدن و ریشی سوناک در هنگام دیدار درباره رویکرد مشترک در قبال چین گفتگو کنند. در بحبوحه گسترش ناتو به شرق در اقیانوس هند-پاسیفیک، ایجاد نمونه های نظامی از این ائتلاف در منطقه، مانند AUKUS، بریتانیا اخیرا بازنگری جامع دفاعی و امنیتی را بازنویسی کرده و چین را به عنوان "چالش تعیین کننده دوران" معرفی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала