دیلی میل: سوناک نخست وزیر بریتانیا با مشکلات داخلی جدی مواجه است

© Photo / IRNA"ریشی سوناک" وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس
ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
عضو شوید
سوناک که تصمیم به مقاومت در برابر روسیه گرفت، با واقعیت وحشتناکی روبرو شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی میل می نویسد، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در سال آینده با تعدادی از مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
رهبر انگلیس پیشتر در سخنرانی سال نو خود گفته بود که لندن به حمایت از "دوستان اوکراینی" در مبارزه با "اقدامات ظالمانه پوتین" ادامه خواهد داد. سوناک در عین حال خاطرنشان کرد که مقامات اولویت های انگلیسی ها را در وهله اول قرار خواهند داد.
به گفته این نشریه، سوناک با درخواست "مبارزه اکنون آغاز می شود" از اعضای حزب دعوت کرد و قول داد کشوری را بسازد که آیندگان به آن افتخار کنند. با این حال، دیلی میل می نویسد، سوناک "با یک واقعیت وحشتناک روبرو شد."
اولین چالش برای رهبر بریتانیا افشاگری "فاجعه بار" رئیس پزشک آمبولانس محلی بود که گفت به دلیل نقص در بخش ها، هر هفته تا 500 بیمار جان خود را از دست می دهند. این روزنامه تاکید می‌کند: ضربه دوم این بود که بر اساس آمار رسمی، سال گذشته با وجود تلاش‌های فراوان وزیران برای جلوگیری از قاچاق انسان، رکورد ۴۵۷۵۶ مهاجر از کانال مانش عبور کردند.
Новый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2022
صدراعظم بریتانیا: مذاکرات درباره آتش بس در اوکراین بی مفهوم است
علاوه بر این، اتحادیه‌های راه‌آهن باز هم در حال آماده‌سازی برای اعتصاب در حمل‌ونقل هستند و این در شرایطی است که اعتراض‌های بیشتر پرستاران و پرسنل آمبولانس کشور را تهدید می‌کند.
دیلی میل نتیجه می گیرد که علاوه بر همه اینها، مشکلاتی مانند افزایش تورم و بحران هزینه های زندگی همچنان باقی است.
غرب به خاطر اوکراین فشار تحریم ها بر روسیه را افزایش داده است. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. اداره رفتار مالی بریتانیا قبلا گزارش داده بود که حدود 32 میلیون ساکن بریتانیا (60 درصد از جمعیت بزرگسال) در بحبوحه تورم بالا و افزایش بی سابقه هزینه های زندگی در تقلای پرداخت قبوض خود هستند.
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره پایه خود را 50 واحد پایه از 3 درصد به 3.5 درصد افزایش داد. رگولاتور همچنین گفت که اقتصاد بریتانیا وارد یک رکود شده است که انتظار می رود تمام سال 2023 و نیمه اول سال 2024 ادامه یابد. تورم سالانه در بریتانیا در ماه نوامبر به 10.7 درصد رسید.
LNG tanker. File photo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
بریتانیا خرید گاز طبیعی روسیه را متوقف کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала