شایگو: نیروهای روسی پاتک نیروهای مسلح اوکراین را در همه بخش های جبهه پس زدند

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан
Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه گفت، که نیروهای مسلح اوکراین تلاش کردند تا در چندین بخش از جبهه یورش ببرند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت، که کیف در جریان سه روز یک تهاجمی را که مدت‌ها وعده داده بود انجام داد و شماری زیادی نیروی انسانی و تجهیزات را در بخش‌های مختلف جبهه متمرکز کرد، نیروهای روسیه همه یورش ها را خنثی کردند.
سرلشکر ارتش روسیه تاکید کرد: تلاش برای یورش خنثی شد، دشمن متوقف شد، سربازان و افسران روسی در نبردها شجاعت و دلاوری نشان دادند. دشمن به اهداف خود نرسید، متحمل خسارات قابل توجه و غیرقابل مقایسه شد.
در 4 جون، نیروهای تیپ های 23 و 31 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در پنج جهت حمله کردند. دشمن در هیچ یک از آنها موفق نشد و متحمل خسارات قابل توجهی شد: 300 پرسنل نظامی ، 16 تانک ، 26 خودروی زرهی جنگی ، 14 خودرو آنها از بین برده شدند.
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
شایگو انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را جنایت تروریستی کیف خواند
در 5 جون، نیروهای مسلح اوکراین با نیروهای پنج تیپ سعی کردند در هفت جهت پیشروی کنند، اما تلفات واحدهای دیگر تجهیزات نظامی حتی ملموس تر بود: بیش از 1600 پرسنل، 28 تانک شامل هشت لئوپارد و سه تانک چرخدار AMX-10، 136 نابود شدند.
شایگو خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح اوکراین در سه روز دشمنی 3715 نظامی، 52 تانک، 207 خودروی زرهی، 134 خودرو، پنج هواپیما و دو بالگرد را در همه جهات از دست دادند.
وی ادامه داد: متأسفانه نیروهای ما بدون تلفات نبود و در مجموع در جریان دفع تهاجم دشمن در گروه مشترک نیروها 71 نفر از نیروهای نظامی جان باختند و 210 نفر زخمی شدند و 15 دستگاه تانک، 9 خودروی پیاده، دو خودرو و 9 اسلحه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
وی تاکید کرد: یگان های هنگ 433 تفنگ موتوری لشکر 127 تفنگ موتورسیکلتی، تیپ های 37 و 60 تفنگ موتورسیکلتی در این نبردها برجسته ترین بودند. قهرمانی ویژه ای توسط گروهان 3 تیپ تفنگ موتورسیکلتی 37 به فرماندهی ستوان جوان یوری ژلانوف و فرمانده گردان 1 همان تیپ سرگرد ولادیمیر پولوژنتسف نشان داده شد.
شایگو گفت: "در خطر محاصره، ستوان جولان ژلانوف که زخمی شده بود، گروه خود را به مواضع دفاعی از پیش تجهیز شده برد و در آنجا با موفقیت واحدهای در حال پیشروی دشمن را متوقف کرد".
رئیس وزارت دفاع اوکراین درباره انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط نیروهای اوکراینی در شب گذشته گفت، که کیف برای جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه به دنبال آن رفت. "دشمن پس از موفقیت در عملیات تهاجمی، به منظور تقویت پتانسیل خود، قصد دارد یگان‌ها و تجهیزات خود را از جهت خرسون به منطقه عملیات تهاجمی خود منتقل کند و بدین ترتیب مواضع خود را در خرسون به میزان قابل توجهی تضعیف کند.
شایگو در پایان گفت: این اقدام تروریستی منجر به آبگرفتگی منطقه وسیعی شد و پیامدهای جدی برای محیط زیست خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала