تاکید رئیسان سنای پاکستان و روسیه بر همکاری مشترک برای صلح افغانستان

© Pakistan Senate Twitterتاکید رئیسان سنای پاکستان و روسیه بر همکاری مشترک برای صلح افغانستان
تاکید رئیسان سنای پاکستان و روسیه بر همکاری مشترک برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
رئیس مجلس سنای پاکستان و همتای روسی اش در یک دیدار رسمی در مسکو بر اهمیت پیوندهای دو کشور در مبارزه با چالش‌های نوظهور تاکید و همکاری مشترک برای کمک به صلح افغانستان را مهم دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی پارلمان پاکستان در اسلام‌آباد نوشت: محمد صادق سنجرانی، که در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-پارلمانی و بنا بر دعوت رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه در مسکو بسر می‌برد با همتای روسی خود دیدار کرد.
سنجرانی و بانو والنتینا ماتوینکو با تاکید بر اهمیت تعاملات پاکستان و روسیه، خواستار افزایش همکاری‌های دوجانبه در مجامع منطقه‌ای و بین المللی شدند.
Нефтяная качалка на фоне заката - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
نهایی شدن توافقنامه ای عرضه نفت میان روسیه و پاکستان
طرفین با بررسی آخرین تحولات مرتبط با منطقه، تاکید کردند که اسلام‌آباد و مسکو مصمم به همکاری نزدیک برای یک افغانستان صلح آمیز، مرفه و امن هستند.
مناسبات پاکستان و روسیه طی سالیان اخیر با وجود کارشکنی غرب و سنگ اندازی امریکا، رشد قابل توجهی داشته و این دو کشور به تحکیم همکاری‌های مشترک در شرایط مختلف از جمله تغییر دولت‌ها ادامه داده‌اند، ارتباط سران روسیه و پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در اسلام‌آباد از مصادیق آن است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز سال گذشته سفر رسمی به مسکو انجام داد.
پاکستان و روسیه در سال‌های پسین همزمان با تعمیق مناسبات پارلملنی، سیاسی و اقتصادی گام‌های بیشماری برای گسترش همکاری‌های نظامی-دفاعی برداشته اند.
هر ۲ کشور پشتیبانی مواضع منطقه‌ای و بین المللی یکدیگر هستند و در بسیاری از جبهه‌ها نیز اسلام‌آباد مخالف هرگونه فشار غرب در برابر مسکو و یا پیوستن به هرگونه کارزار تحریمی در برابر فدراسیون روسیه بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала