نهایی شدن توافقنامه ای عرضه نفت میان روسیه و پاکستان

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяная качалка на фоне заката
Нефтяная качалка на фоне заката - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
مسکو و اسلام آباد توافقنامه ای مربوط به عرضه نفت روسیه به پاکستان را نهایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: شرکت های روسی و پاکستانی در حال کار بر روی موضوع عرضه نفت روسیه هستند، توافقات اولیه در مورد قیمت انجام شده است و ارسال یک دسته آزمایشی سوخت در حال بررسی است.
Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
امکان ارسال گاز روسیه به پاکستان و افغانستان
زاخارووا در یک جلسه توجیهی گفت: "شرکت های روسی و پاکستانی روی موضوع عرضه نفت به پاکستان کار می کنند. توافقات اولیه در مورد قیمت حاصل شده است، تحویل یک دسته آزمایشی نفت با چشم انداز افزایش بیشتر حجم مورد بحث است. امیدواریم در آینده نزدیک همه مسائل فنی را حل کنیم و صادرات سوخت را با ثبات انجام دهیم".
Президент РФ Владимир Путин отвечает на вопросы журналистов после встречи глав государств - гарантов Астанинского процесса содействия сирийскому урегулированию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
پوتین: روسیه و پاکستان در حوزه ضدتروریسم فعالانه با یکدیگر همکاری می کنند
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در دیدار با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در سپتامبر 2022 گفت، که تامین گاز با خط لوله از روسیه به پاکستان امکان‌پذیر است، بخشی از زیرساخت‌های این امر قبلاً ایجاد شده است.
به گفته نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، پروژه خط لوله گاز پاکستان استریم در مرحله توسعه است و در آینده نزدیک نقشه راه برای آن تهیه خواهد شد. خط لوله گاز پاکستانی استریم، که در اصل شمال-جنوب نامیده می شد، قرار است زیرساخت دریافت گاز طبیعی مایع (LNG) در بنادر کراچی و گوادر در جنوب پاکستان را با نیروگاه ها و مصرف کنندگان گاز صنعتی در منطقه کسور (پنجاب) مرتبط کند. شمال کشور طبق این پروژه، طول آن بیش از 1.1 هزار کیلومتر خواهد بود، در حالی که پیش بینی می شد ظرفیت خروجی آن تا 12.3 میلیارد متر مکعب در سال باشد، اما، همانطور که شولگینوف قبلاً گفت، این ظرفیت بیشتر - 16 میلیارد خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала