سالیوان اسرار حمله متقابل اوکراین را افشا کرد

© AP Photo / Patrick SemanskyАмериканский государственный деятель Джейк Салливан
Американский государственный деятель Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عضو شوید
دستیار بایدن در امور امنیت ملی، گفت: ایالات متحده معتقد است که حمله احتمالی متقابل قوای مسلح اوکراین به کیف اجازه می‌دهد تا مناطق مهم استراتژیک را که اکنون تحت کنترل روسیه هستند، تصرف کند.
به گزارش اسپوتنیک، "جیک سالیوان" طی مصاحبه با سی ان ان گفت: "ما مطمئن هستیم که حمله متقابل به اوکراین این امکان را می دهد که مناطق مهم استراتژیک را از روسیه واپس گیرد".
سالیوان گفت واشنگتن قصد دارد به کیف کمک کند تا حد امکان در میدان نبرد پیشرفت نماید تا آن را در بهترین موقعیت ممکن در میز مذاکرات صلح آینده قرار دهد.
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
جیک سالیوان: به دلیل وقوع جنگ جهانی سوم به اوکراین موشک دوربرد نمی‌دهیم
سخنگوی کاخ سفید گفت: "ما مطمئن هستیم که اوکراینی ها در این حمله متقابل موفق خواهند شد".
لیندسی گراهام سناتور امریکایی که قبلاً از کیف دیدار کرده بود، خبر داد که ولودیمیر زلنسکی "تحلیل مفصلی" از برنامه‌های نظامی اوکراین برای یک حمله متقابل به او ارائه کرده است. بنابراین، به گفته وی، در روزهای آینده، "نمایش قدرت نسبتا چشمگیر از سوی اوکراینی ها" مشاهده خواهد شد. این سناتور همچنین ادعا می کند که حملات دفاعی روسیه را با مشکلات مواجه کند، ظاهراً از قبل آغاز شده است.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала