جیک سالیوان: به دلیل وقوع جنگ جهانی سوم به اوکراین موشک دوربرد نمی‌دهیم

CC0 / / US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS)
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، واشنگتن به اوکراین موشکهای بالستیک با برد ۳۰۰ کیلومتر را صرفا به خاطر اینکه جنگ جهانی سوم رقم نخورد نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه وی.او.ای، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در جریان یک اجلاس امنیتی گفت، اوکراین قرار نیست از آمریکا موشکهای تاکتیکی بالستیک با برد بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر را برای سیستم موشکی HIMARS دریافت کند.
سالیوان که مشاور امنیت ملی جو بایدن است تاکید کرد که آمریکا دو هدف دارد. اولویتش حمایت و پشتیبانی از اوکراین است. و همزمان آمریکا این نگرانی را دارد که جنگ در خاک اوکراین منجر به بروز جنگ جهانی سوم نشود. به گفته سالیوان آمریکا حاضر به دادن برخی تجهیزات به اوکراین نیست و اینها شامل موشکهای بالستیک ATACMS که می توانند به اهداف تا برد ۳۰۰ کیلومتر حمله کنند می شود.
این اظهارات در حالی مطرح شدند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۲ جولای با انتقال ۵۸۰ مهمات رگباری از نوع "Phoenix Ghost" و پنج پرتابگر راکت چندگانه از نوع HIMARS به اوکراین موافقت کرد. این بسته جدید ۲۷۰ میلیون دلاری کمک های نظامی همچنین شامل تسلیحات ضدتانک و گلوله‌های توپخانه‌ای می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала