زلنسکی به عدم امکان ورود اوکراین به ناتو اعتراف کرد

© AP Photo / Vadim GhirdaПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
زلنسکی عدم امکان ورود اوکراین به ناتو را در حالی که درگیری ها در جریان است اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان کرد تا زمانی که خصومت در خاک این کشور در جریان است، اوکراین به ناتو نخواهد پیوست.

وی در نشستی مشترک با همکار استونیایی خود آلار کاریس که ویدئوی آن در کانال تلگرامی زلنسکی منتشر شده است، گفت: پیوستن به ناتو بهترین تضمین امنیت برای اوکراین است. ما به دنبال جایگزینی برای ناتو نیستیم. ما افراد کافی داریم و می‌دانیم که حتی یک کشور ناتو را وارد جنگ نخواهیم کرد. بنابراین، می‌دانیم که تاپایان درگیری عضو ناتو نیستیم.

روز قبل، رهبر اوکراین در اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا در کیشینو مدعی شد که اوکراین آماده پیوستن به ناتو است، اما منتظر است تا اتحاد برای پذیرش آن آماده باشد.
ناتو در اجلاس بخارست در آپریل 2008 بیانیه سیاسی را تصویب کرد مبنی بر اینکه اوکراین در نهایت به عضویت ناتو در می آید، اما برنامه اقدام عضویت، اولین گام در روند قانونی این کشور برای پیوستن به این سازمان را ارائه نکرد.
در فبروری 2019، رادای ورخوونا (مجلس نمایندگان اوکراین) اصلاحاتی را در قانون اساسی تصویب کرد که آرزوهای این کشور برای پیوستن به ناتو را تثبیت می کند. زلنسکی بارها اعلام کرده است که کی‌یف می خواهد به درک شرایط خاص پیوستن به این اتحاد دست یابد.
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
وعده مبارزه زلنسکی به کشورهایی که روسیه را در تحریم ها کمک می کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала