امریکا به پیمان "استارت-3" پایبند خواهد بود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
سالیوان گفت که ایالات متحده آماده است تا زمانی که روسیه به محدودیت های پیمان "استارت-3" پایبند باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا روز جمعه در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده به اطلاع رسانی در مورد پرتاب و تمرین های موشک‌های بالستیک قاره پیما به فدراسیون روسیه ادامه خواهد داد و تا زمانی که روسیه به تعهدات محدودیت های پیمان "استارت-3" (معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک) پایبند باشد، امریکا نیز به این تعهدات پایبند خواهد بود.
سالیوان: ایالات متحده پیش از پرتاب‌ موشک های بالستیک و تمرین‌های استراتژیک مهم به روسیه اطلاع خواهد داد.
سالیوان گفت: "با اعلام تعلیق اجرای "استارت نو"، روسیه همچنین آمادگی خود را برای پایبندی به محدودیت‌های اصلی مندرج در این معاهده ابراز کرد که نشان‌دهنده تمایل بالقوه برای ادامه حفظ محدودیت‌های تسلیحات هستوی استراتژیک تا سال 2026 است. ما موافقیم (در این مورد)"
وی خاطرنشان کرد: "با اعلام تعلیق اجرای "استارت-3"، روسیه همچنین آمادگی خود را برای پایبندی به محدودیت‌های اصلی مندرج در این معاهده ابراز کرد که نشان‌دهنده تمایل بالقوه برای ادامه حفظ محدودیت‌های تسلیحات هسته‌ای استراتژیک تا سال 2026 است. ما با این موضوع موافق هستیم."
در ادامه وی افزود: "هیچ کدام از کشورهای ما مایل به آغاز رقابت آزاد در زمینه نیروهای استراتژیک هسته ای نیست. و تا زمانی که روسیه این کار را انجام دهد، ما آماده ایم به محدودیت های مرکزی پایبند باشیم."
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
وعده مبارزه زلنسکی به کشورهایی که روسیه را در تحریم ها کمک می کنند
روز پنجشنبه، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که ایالات متحده روسیه را از قبل از اقدامات متقابل در چارچوب معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک مطلع کرده و اعلام کرد که از اول جون تبادل اطلاعات با روسیه در مورد استقرار تسلیحات خود را متوقف خواهد کرد.
سالیوان تاکید کرد که تصمیم امریکا پاسخی متناسب به اظهارات روسیه درباره تعلیق اجرای مفاد توافق است و در صورت تغییر موضع مسکو ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала