ناتو: تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت می کنیم

© AP Photo / Olivier MatthysГенсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
سرمنشی ناتو درباره حملات کیف به خاک روسیه: اوکراین حق دارد از خود دفاع کند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، سرمنشی ناتو طی سخنرانی درباره حملات کیف به خاک فدراسیون روسیه اعلام کرد اوکراین از حق دفاع از خود استفاده می کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره "حملات احتمالی اوکراین به خاک روسیه" و از جمله مسکو به خبرنگاران گفت: "تصمیم ما در مورد این موضوع تغییری نکرده است: اوکراین حق دارد از خود دفاع کند."
استولتنبرگ که در نشست غیررسمی وزرای خارجه کشورهای عضو این ائتلاف شرکت می کند، افزود که ناتو "تا زمانی که لازم باشد" به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
ناتو طرح جنگ با روسیه را آماده کرده است
سرمنشی ناتو توضیح داد: "اما این باعث نمی شود که ناتو و اعضای ناتو بخشی از مناقشه باشند. تصمیم ما حمایت از اوکراین بدون تبدیل شدن به طرف درگیری بوده است. ناتو دو وظیفه مهم در این زمینه دارد: حمایت از اوکراین و جلوگیری از گسترش این درگیری به فراتر از اوکراین".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز قبل گفت که در کرملین متوجه شدند که غرب حمله پهپاد های اوکراینی به مسکو را محکوم نکرد.
طبق اطلاع وزارت دفاع روسیه، اوکراین روز سه شنبه یک حمله تروریستی با هواپیما های بدون سرنشین به مسکو انجام داد. هشت پهپاد از نوع هواپیما در این حمله شرکت داشتند: پنج فروند توسط دستگاه دافع هوایی در حومه مسکو سرنگون و سه فروند آنها با دستگاه جنگ الکترونیک سرکوب و از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند. پسکوف گفت که این پاسخ رژیم کیف به حملات موثر روز یکشنبه فدراسیون روسیه به یکی از مراکز تصمیم گیری اوکراین بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала