ناتو طرح جنگ با روسیه را آماده کرده است

© AP Photo / Virginia MayoЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
ایان دیویس، تحلیلگر نشریه Responsible Statecraft نوشت: ناتو طرحی پنهانی در صورت درگیری نظامی با روسیه آماده کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وی می نویسد در نشست آتی ناتو در ویلنوس پیشنهاد خواهد شد "هزاران طرح نظامی مخفی" تصویب شود که برای اولین بار از زمان جنگ سرد، سناریوی رویارویی مستقیم با روسیه را شرح می دهند. این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، نمایندگان دائمی نظامی در مقر ناتو در بروکسل و دیگر مقامات این بلوک، این اسناد را بدون مطالعه قبلی آنها توسط قانونگذاران و کارشناسان مستقل پشت درهای بسته تهیه کردند.
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
مدودوف عواقب جنگ روسیه و ناتو برای پولند را توصیف کرد
دیویس نوشت: "با افزایش نفوذ ناتو در صحنه جهانی پس از شروع درگیری در اوکراین، فقدان شفافیت که مشخصه فرآیندهای برنامه ریزی نظامی بلندمدت در داخل این ائتلاف است، مشکل جدی برای نظارت دموکراتیک ایجاد می کند".
این تحلیلگر به عنوان استدلال به سخنان رئیس کمیته نظامی ناتو، جنرال راب بائر نیز اشاره کرد که در 10 می گفت که کشورهای این ائتلاف باید هر لحظه برای درگیری احتمالی آماده باشند.
روسیه بارها تاکید کرده است که هدف ائتلاف ناتو رویارویی است و نسبت به افزایش قوای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر این بلوک نظامی، امنیت بیشتری را برای منطقه به ارمغان نخواهد آورد. همزمان، روسیه همچنان برای گفتگو آماده بوده اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع‌اش خطرناک باشد، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала