زلنسکی همچنان بر "فورمول صلح" اوکراین اصرار دارد

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
زلنسکی گفت که تنها فورمول صلح اوکراین می تواند مبنای حل مناقشه باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی گفت که تنها "فورمول صلح" اوکراین می تواند مبنای حل و فصل مناقشه در اوکراین باشد.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در چارچوب دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا در کیشینو گفت: فورمول صلح فقط می تواند از آن ما باشد. به گفته زلنسکی، او علاقه مند است که کشورها ابتکارات خود را پیشنهاد کنند، اما تنها پلت فورم اوکراینی می تواند مبنایی باشد، اگرچه او تاکید کرد که نسخه فعلی آن ممکن است نهایی نباشد.
زلنسکی در نومبر 2022 گفت که کیف "طرح صلح" خود را دارد که شامل 10 نقطه است. از جمله - تضمین امنیت هستوی، غذایی و انرژی، مبادله "افراد نگهداری شده" طبق فورمول "همه برای همه"، احیای تمامیت ارضی اوکراین. زلنسکی مجدداً یادآور شد که کیف اصرار دارد که تضمین‌های امنیتی بین‌المللی برای او فراهم کند و پیش‌نویس سند مربوطه را تهیه کرده. وی افزود که کیف می خواهد به ایجاد یک مکانیزم بین المللی برای جبران خسارات کشور از خصومت ها به قیمت دارایی های روسیه دست یابد.
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد حمله به منطقه بلگورود
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. غرب مدام فدراسیون روسیه را به مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از مذاکره را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. آنها افزودند که فدراسیون روسیه از تلاش های همه کشورهایی که تلاش می کنند راه حل مناقشه در اوکراین را در مسیری صلح آمیز بیاورند بسیار قدردانی می کند، اما تاکنون این غیرممکن است. همانطور که در کرملین اعلام شد، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود، تمام خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала