ناتو 700 نیروی اضافی به کوزوو می فرستد

© AFP 2023Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане
Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2023
عضو شوید
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت، که ناتو 700 نفر دیگر را به کوزوو خواهد فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از فرستادن 700 نفر دیگر به کوزوو و همچنین آماده سازی یک گردان دیگر در صورت نیاز خبر داد.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ناروی با یوناس گار استور نخست وزیر ناروی گفت: "ما تصمیم گرفتیم 700 نفر دیگر از نیروهای ذخیره عملیاتی را به منطقه بالکان بفرستیم. همچنین یک گردان دیگر در حالت آماده باش قرار خواهد گرفت. آنها نیز در صورت لزوم جا به جا خواهند شد".
Административный переход Яринье между Сербией и Косово - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
درگیری معترضان با قوائی امنیتی در شمال کوزوو+ ویدئو
استولتنبرگ خاطرنشان کرد، که گروه KFOR ناتو "اقدامات لازم را برای عادی سازی و تضمین امنیت انجام خواهد داد" و از طرف های تشدید کننده در کوزوو خواست تا فورا خشونت را متوقف کنند.
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه، هزاران صرب کوزوو در برابر ساختمان‌های دولتی محلی در شمال این ولایت تجمع کردند و خواستار بیرون شدن پولیس کوزوو و فراخواندن شهرداران آلبانیایی کوزوو شدند. سربازان گروه ناتو KFOR با وسایلی برای متفرق کردن تظاهرات در نزدیکی ساختمان‌های شهرداری‌های لیپوساویچ، زویکان، زوبین پتوک توزیع شدند. پشت سر آنها یک نیروی پولیس بزرگ کوزوو قرار داشت که از نزدیک شدن صرب های کوزوو به ساختمان ها جلوگیری می کرد. نزدیکای ساعت 17:00 (18:00 به وقت مسکو) درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی آغاز شد. گاز اشک آور استفاده شد، ده ها نارنجک شوکر پرتاب شد و تیراندازی شد. مقامات صربستان گزارش دادند که 41 جنگجوی KFOR زخمی شدند که بیشتر آنها مجارستانی و ایتالیایی بودند. KFOR (نیروی کوزوو) - یک نیروی بین المللی به رهبری ناتو که مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد شده است. این گروه برای تضمین ثبات و امنیت در کوزوو طراحی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала