وزارت داخله روسیه "لیندسی گراهام" را در فهرست زیر تعقیب قرار داد

© AP Photo / Susan WalshСенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
عضو شوید
وزارت امور داخله روسیه سناتور امریکایی را به دلیل اظهارات تحریک‌آمیزش در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست زیر تعقیب جنایی قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله روسیه "لیندسی گراهام" سناتور امریکایی را پس از تمجید از اوکراین برای کشتن روس‌ها، در فهرست افرد زیر تعقیب قرار داد.
در بیانیه وزارت داخله روسیه آمده است: "مبنای جستجو: زیر تعقیب ماده قانون جزا".
رئیس کمیته تحقیقات، الکساندر باستریکین، پس از انتشار ویدئوی ملاقات وی با گراهام در منابع اینترنتی رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، دستور داد تا پرونده جنایی را آغاز کند. در آن، سناتور ظاهراً اظهار داشت که ایالات متحده "هیچ وقت به این موفقیت پول خرج نکرده است" زیرا روس ها در نتیجه این هزینه ها "می میرند".
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
کیف ویدئویی با سخنان سناتور گراهام درباره ای "مرگ روس ها" را ویرایش کرد
به گزارش رویترز، این ویدئو ویرایش شده است. بنابراین، گراهام از کمک واشنگتن به کیف به عنوان "بهترین پولی که تا به حال خرج کرده ایم" صحبت کرد. در بخشی دیگر از گفتگو، سناتور خاطرنشان کرد، که اقدامات اوکراینی ها او را به یاد تاریخ ایالات متحده می اندازد، زمانی که آنها "تا آخرین لحظه به همین ترتیب جنگیدند". در پاسخ به این اظهارات، زلنسکی پاسخ داد که اکنون ایالات متحده آزاد است و اوکراینی ها نیز "آزاد خواهند شد".
گراهام افزود: "و روس ها در حال مرگ هستند".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، داشتن چنین سناتوری را برای این کشور شرم آور خواند. گراهام خود واکنش مسکو را "تبلیغات" می‌داند، بدون اینکه اشاره کند این کیف بود که ویدیو را به این شکل ویرایش کرده است.
"دیمیتری مدودف" معاون رئیس شورای امنیت روسیه هم این سناتور جمهوری‌خواه ۶۷ ساله امریکایی را "احمق پیر" خواند.
گراهام که با دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه‌اش در سیاست خارجی شناخته می‌شود، در واکنش، انتقاد روسیه را رد کرده و گفته او روحیه اوکراینی‌ها در مقاومت برابر تهاجم روسیه با کمک واشنگتن را ستوده است.
"ماریا زاخارووا" سخگوی وزارت امور خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات سناتور آمریکایی از چند شخص، شرکت و بانک آمریکایی به عنوان عواملی که در جنگ جهانی دوم پشتیبان آلمان نازی بوده و به آن کمک رساندند، نام برد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: "میلیاردها دالر پول امریکا اکنون به اوکراین منتقل می‌شود. از این نظر می‌خواهم به سناتورها و همه ذی‌نفعان آمریکایی یادآور شوم پایان ماجراجویی قبلی چطور بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала