کیف ویدئویی با سخنان سناتور گراهام درباره ای "مرگ روس ها" را ویرایش کرد

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteСенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
عضو شوید
کیف سخنان سناتور امریکایی درباره ای مرگ روس ها و هزینه های ایالات متحده را از متن بیرون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز با اشاره به ویدیویی دیداری کامل دیدار گراهام با زلنسکی نوشت: لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه این عبارت را درباره "بهترین سرمایه گذاری" پول امریکا در "مرگ روس ها" در اوکراین به زبان نیاورده است.
پیش از این دفتر رئیس جمهور اوکراین ویدئویی را منتشر کرده بود، که در آن گراهام در دیدار با ولادیمیر زلنسکی گفته بود، که ایالات متحده "هیچ وقت به این خوبی پول خرج نکرده است" زیرا روس ها در نتیجه این اتفاق "می میرند". سخنان گراهام سپس از سوی رسانه های غربی مورد توجه قرار گرفت. به ویژه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تیتر خبری را منتشر کرد، که "لیندسی گراهام در دیدار با زلنسکی "روس‌های در حال مرگ" را "بهترین پولی که ایالات متحده خرج کرده است" می‌خواند.
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2023
زاخارووا به سناتور امریکایی: سرمایه گذاری امریکا همیشه به کشتار همگانی می انجامد
در این بیانیه آمده است: "از گزیده‌های نخستین مکالمه منتشر شده از سوی دفتر زلنسکی مشخص نیست که این دو اظهار در بخش‌های مختلف گفتگو بیان شده است".
سپس، به گفته این آژانس، سرویس مطبوعاتی زلنسکی اظهارات کامل گراهام را منتشر کرد، که نشان می دهد هیچ ارتباطی بین دو اظهارات وی وجود ندارد.
دیدار گراهام با زلنسکی
در 26 می، زلنسکی با سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام در کیف ملاقات کرد و در آن بارها جملات سپاسگزاری از ایالات متحده را تکرار کرد. او سپس در کانال تلگرامی خود نوشت و تکرار کرد که از حمایت های مالی و نظامی امریکا سپاسگزار است. زلنسکی تاکید کرد، که به ویژه از "موضع محکم" و کمک به تقویت "توانایی دفاعی" اوکراین قدردانی می کند.
واکنش طرف روسی
سخنان گراهام، همانطور که کیف ارائه کرد، واکنش شدید روسیه را برانگیخت. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه، سخنان مربوط به "مرگ‌های روسیه" و "موفق‌ترین" خرج کردن پول امریکا را با سرمایه‌گذاری‌های گذشته واشنگتن در رایش سوم مقایسه کرد. واسیلی پیسکاروف، رئیس کمیسیون دومای دولتی برای بررسی مداخله در امور داخلی روسیه، خاطرنشان کرد، که این سخنان سناتور امریکایی تنها تأیید می کند، که این ایالات متحده است که حامی و محرک اصلی جنگ اعلام نشده در برابر روسیه بوده است. دیمیتری سوسلوف، محقق مرکز مطالعات جامع اروپایی و بین‌المللی (CCEIS) در HSE، گفت، که اظهارات سناتور امریکایی لیندسی گراهام در مورد "مرگ روس‌ها" تصدیق فعالیت‌های ایالات متحده در درگیری است که دموکرات‌ها درباره آن آشکارا صحبت نمی‌کنند.
از بین بردن رئیس جمهور
لیندسی گراهام فعالانه از اوکراین حمایت می کند و اظهارات تندی در برابر روسیه می کند. برای مثال، در اکتوبر سال گذشته، او خواستار محرومیت تسلا از مزایای مالیاتی و ارسال این وجوه به کیف شد. این سناتور همچنین بارها از دولت جو بایدن خواسته است تا آموزش خلبانان اوکراینی را در استفاده از جت های جنگنده مدرن و انتقال موشک های دوربرد به کیف آغاز کند.
"تشنج روسوفوبیک/روس هراسی"
بیشترین طنین را درخواست گراهام از اطرافیان رئیس جمهور روسیه و شهروندان روسیه با فراخوانی برای کشتن رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ایجاد کرد.
او بیانیه مربوطه را به صورت زنده در فاکس بیان کرد. دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، این تماس را با این واقعیت توضیح داد که در جریان یک حمله روسوفوبیک، "بسیاری از مردم با ذهن خود می روند.
پسکوف خاطرنشان کرد: متأسفانه در چنین فضای بسیار پرتنشی و حتی بیشتر از آن در کشورهایی مانند ایالات متحده، من می توانم بگویم که یک حمله روسوفوبیک هیستریک و ظالمانه تزریق می شود.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن درخواست تجدید نظر گراهام را جنایتکارانه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала