واکنش پوتین درباره وضعیت گرجستان پس از لغو ویزه روسیه

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: حمله کیمیاوی تروریست‌ها در حلب نباید بی‌پاسخ بماند
پوتین: حمله کیمیاوی تروریست‌ها در حلب نباید بی‌پاسخ بماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
عضو شوید
پوتین از واکنشی که پس از تصمیم وی برای لغو ویزه برای شهروندان گرجستان رخ داد، شگفت زده شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در نشستی با اعضای سازمان عمومی "Business Russia" گفت که از واکنش گرجستان به لغو ویزه شگفت زده شده است.
رئیس جمهور گفت: "برای من، واکنشی که بعد از آن اتفاق افتاد کاملاً غافلگیرکننده بود. فکر می کردم همه می گویند، خوب، سپاسگزاریم، نه، نوعی طوفان کاملاً نامفهوم در مورد این موضوع وجود داشت، وقتی نگاه می کنم بسیار عجیب و غیر منتظره است، از طرفی، من به این فکر می کنم: آیا آنها کاملاً دیوانه هستند یا چه چیزی؟ آنچه در آنجا اتفاق می افتد مشخص نیست.
رئیس جمهور تصریح کرد که چنین تصمیمی از جمله بر اساس نزدیک شدن به فصل تعطیلات گرفته است. او توضیح داد که می‌خواهد از افرادی حمایت کند که به دنبال ایجاد روابط عادی با روسیه در خود گرجستان هستند و همچنین از تجارا و شهروندان روسی که کشور همسایه را دوست دارند.
پوتین گفت: "ما آماده هستیم تا بخشی از راه خود را طی کنیم، همانطور که گفتم، بسته به واکنش شرکای ما به این موضوع، گام‌هایی در جهت انجام برمیداریم و به آن ادامه خواهیم داد."
رئیس جمهور افزود که گرجستان باید خودش تصمیم بگیرد که چگونه توسعه یابد و به کدام سمت برود.
در 10 می، ولادیمیر پوتین تفاهم ویزه با گرجستان را لغو کرد و ممنوعیت پروازهای مستقیم خطوط هوایی روسیه به این جمهوری را لغو کرد. برخی از سیاستمداران گرجستان از این تصمیم انتقاد کردند، در پارلمان این کشور، پروازهای مستقیم بین مسکو و تفلیس حتی به دلیل غیرمستقیم به یک نزاع تبدیل شد.
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
پوتین درباره دیدار برنامه ریزی شده با علی‌اف و پاشینیان خبر داد
اولین پرواز از مسکو پس از چهار سال وقفه در 19 می در میدان بین المللی تفلیس به زمین نشست. مخالفان اقدامات روسیه در آن روز در میدان هوایی تفلیس تجمع کردند، شش نفر در جریان این اقدام بازداشت شدند. آنها سعی کردند از حلقه پولیس که مانع ورود آنها به ساختمان میدان هوایی شده بود عبور کنند. روز بعد اولین هواپیمای گرجستان ایرویز به روسیه پرواز کرد.
سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان، تصمیم مسکو را تحریک آمیز خواند و از سرگیری ترافیک هوایی خشم او را برانگیخت. ایراکلی کوباخیدزه، رئیس حزب حاکم رویای گرجستان، اظهارات وی را پوچ کامل خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала