پوتین درباره دیدار برنامه ریزی شده با علی‌اف و پاشینیان خبر داد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
پوتین امیدوار است که در دیدار با علی‌اف و پاشینیان بتوان در مورد همه تناقضات بحث کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که در دیدار سه جانبه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان تمامی تناقضات مورد بحث قرار گیرد.
پوتین در جریان سخنرانی در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا در قالب گسترده گفت: "امروز در یک نشست سه جانبه، فکر می‌کنم می‌توانیم همه این‌ها را مورد بحث قرار دهیم، من که در قالب سه جانبه زمان خواهیم داشت تا همه اینها را با جزئیات گفتگو کنیم امیدوار هستم بتوانیم در مورد آنچه که به وضوح در حوزه منافع توسعه اقتصادی برای آذربایجان و ارمنستان و برای کل منطقه است، به توافق برسیم."
پوتین همچنین به سخنان علی اف مبنی بر ایجاد شرایط برای به رسمیت شناختن مرزهای قره باغ که در توافقات 1991 تأیید شده است، اشاره کرد و به گفت رئیس جمهور چنین شرایطی از جمله در مورد ارتباطات حمل و نقل "دلیل این باور را می دهد که می توان توافق های مناسبی بین ارمنستان و آذربایجان حاصل شود."
رئیس جمهور در پایان گفت: بسیار خوشحال هستیم که نخست وزیر ارمنستان نیز گفت که ارمنستان در این زمینه نیز فکر می کند، معتقد هستم که ممکن است مثبت فکر کند.
ایروان و باکو سال گذشته، با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. در اوایل فبروری سال جاری، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که ارمنستان پیشنهادات بعدی آذربایجان در مورد پیمان صلح را دریافت کرده و در حال بررسی آنها است. پس از گفتگو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در 18 فبروری در مونیخ، علی اف اظهار داشت که "مساله اصلی این است که این معاهده صلح باید بر اساس هنجارها و اصول بین المللی تنظیم شود، هر گونه مقررات در مورد قره باغ غیرقابل قبول است." پاشینیان چهارشنبه گذشته گفت که ارمنستان و آذربایجان تمامیت ارضی یکدیگر را در مرزهای اداری شوروی به رسمیت می شناسند. پاشینیان روز دوشنبه گفت که 86.6 هزار کیلومتر مربع از خاک آذربایجان که ایروان آماده به رسمیت شناختن آن است، شامل قلمرو قره باغ نیز می شود.
افزایش تعداد جنگجویان داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
پاتروشف: ایالات متحده فکر می‌کند می تواند روسیه را کنترول کند
در پایان سپتمبر 2020، خصومت ها در قره باغ کوهستانی از سر گرفته شد که به ادامه یک درگیری طولانی مدت تبدیل شد و منجر به تلفات در میان مردم غیرنظامی شد. طرفین چندین بار تلاش کردند تا آتش بس برقرار کنند، اما توافق سه جانبه ای که در شب 10 نومبر حاصل شد، موفقیت آمیز بود. با میانجگری مسکو، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که آتش بس کامل کنند و در مواضع خود باقی بمانند و اسرا و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. علاوه بر این، مناطق کلباجار و لاچین و همچنین بخشی از منطقه اقدم که قبلاً تحت کنترل جمهوری ناشناخته جمهوری آرتساخ بود، از باکو عبور کردند. نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه از جمله کریدور لاچین مستقر شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала