پاتروشف: ایالات متحده فکر می‌کند می تواند روسیه را کنترول کند

© Sputnik / Sergey Guneevافزایش تعداد جنگجویان داعش در افغانستان
افزایش تعداد جنگجویان داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
پاتروشف میگوید، ایالات متحده فکر می کند که می تواند با روسیه معامله کند، آنها چین را به عنوان هدف بعدی خود می بینند.
به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف سیاستمدار و منشی اسبق شورای امنیت روسیه از سال 2008 که در اواخر به حیث ریس سرویس امنیت فدرال روسیه کار میکرد به خبرگزاری اسپوتنیک میگوید که ایالات متحده امریکا فکر می کند که می تواند با روسیه معامله کند، واشنگتن هدف بعدی را چین می بیند.
پاتروشف پس از نشست امنیتی بین المللی که تحت نظارت شورای امنیت روسیه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: "البته، آنها [ایالات متحده] علاقه مند به تضعیف روسیه هستند، نه تنها روسیه مرکز یک جهان چند قطبی است، بلکه چین نیز است، اگر فکر می کنند می توانند با روسیه کنار بیایند، وظیفه بعدی آنها این است که یک حل موازی باید ایجاد کند که این کار برای آنها دشوار است، چون اینجا چین نیز است."
پاتروشف افزود: "ما همچنین می دانیم که آنها اکنون در مرز بین چین و تایوان چه می کنند. به طور کلی، مخالفت با موضع آنها در مورد تایوان دشوار است."
این در حالی است که میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه که از سفر خود به چین بازگشته بود کفت که روابط روسیه و چین با وجود همه تحریم ها و اقدامات مخالفان در حال قوی تر شدن است.
اقای میشوستین روز پنجشنبه در جلسه کابینه وزیران روسیه گفت با ارایه گزارش سفر رسمی خود به چین گفت: "کشورهای ما با روابط تاریخی دوستی و احترام متقابل به هم مرتبط هستند. و اکنون با وجود همه تحریم ها، در برابر اقدامات مخالفان ما قوی تر می شویم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала