گوترش خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل شد

© AP Photo / K.M. ChaudaryГенеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
عضو شوید
دبیرکل گوترش خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای برتون وودز شد.
به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای سیستم برتون وودز شد.
به گفته وی، "نظام برتون وودز و شورای امنیت منعکس کننده توازن قوا در سال 1945 است".
گوترش در حاشیه نشست گروه-7 به خبرنگاران گفت: "معماری مالی جهانی قدیمی، ناکارآمد و ناعادلانه است".
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
گوترش: نشست دوحه برای ساخت رویکرد جهانی درباره ای افغانستان بود
همانطور که دبیرکل خاطرنشان کرد، در پس زمینه آشفتگی اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-19 و درگیری در اوکراین، او نتوانست "عملکرد اساسی شبکه ایمنی جهانی" خود را انجام دهد".
گوترش گفت: "زمان اصلاح شورای امنیت و نهادهای برتون وودز فرا رسیده است. در اصل، این موضوع توزیع دوباره ای قدرت مطابق با واقعیت های دنیای امروز است".
یادآوری می کنیم، که نظام پولی جهان سوم در سال 1944 توسط قرارداد برتون وودز رسمیت یافت. ارزهای ذخیره پوند استرلینگ و دالر بودند. با این حال، این دالر بود که تبدیل به تنها ارزی شد که تا حدی به طلا تبدیل شد و در نتیجه به ابزار اصلی پرداخت های بین المللی تبدیل شد. این سیستم تنها پس از 23 سال شکست خورد: سقوط آن با کاهش رشد اقتصادی قدرت های بزرگ آغاز شد و با چندین بحران اقتصادی تسریع شد. در مقابل این زمینه، ایالات متحده کسری های زیادی در تراز پرداخت ها دریافت کرد و برای پوشش آنها به طور نامحدود دالر چاپ کرد، که قابلیت اطمینان ارز را تضعیف کرد. در همان زمان، بدهی خارجی ایالات متحده افزایش یافت و ذخایر طلا کاهش یافت، در نتیجه این کشور توانایی مبادله آزادانه دالر با طلا را از دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала