امیرعبداللهیان: افغانستان اجازه ارزیابی میزان آب هلمند را به هیات تخنیکی ایران نداده است

© Sputnik / Евгений Епанчинцев /  مراجعه به بانک تصاویر Река. Архивное фото.
Река. Архивное фото. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
عضو شوید
وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتری خود از عدم همکاری افغانستان برای بازدید هیات تخنیکی ایران از ارزیابی میزان آب هلمند خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، ایرنا خبر داده است که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه -18 می درباره حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفت: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تائید کنند حرفی نداریم و گرنه، اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود؛ حرف من را جدی بگیرید تا بعداً شکایت نکنید.
آب‌گیری بند کمال‌خان در ولایت نیمروز آغاز شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
ایران در سال گذشته 3.3 درصد از آب دریای هلمند را دریافت کرده است
"ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان" نیز همان روز یعنی پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری ایران درباره حقآبه هلمند تاکید کرد: امارت اسلامی یکبار دیگر تعهد می‌سپارد که با در نظر داشت موافقت نامه آب هلمند (هیرمند) تمام تلاش خویش را به خرج می دهد که آب تعهد شده به مردم ایران برسد.
حالا در جدید ترین واکنش‌ها به این موضوع حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در توئیتی اعلام کرد که در ماه های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند، به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات تخنیکی و ارزیابی میزان آب را فراهم کنند، که نکردند.
امیرعبداللهیان در ادامه نوشته که سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و نبود آب، بازدید تخنیکی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала