واکنش امریکا در مورد عرضه موشک های "سایه طوفان" بریتانیا به اوکراین

© Fotolia / Karen GrigoryanЗдание Белого дома в Вашингтоне за забором
Здание Белого дома в Вашингтоне за забором - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
عضو شوید
کاخ سفید تصمیم بریتانیا برای تحویل موشک های "سایه طوفان" (ستورم شادو) به اوکراین را یک اقدام مستقل اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی ایالات متحده، روز جمعه گفت، ایالات متحده تصمیم دولت بریتانیا برای تحویل موشک‌های کروز سایه طوفان به کیف را اقدامی مستقل می‌داند که لندن می تواند خودش انجام دهد.
کربی گفت: "اینها تصمیمات حاکمیتی است. هر کشوری آزاد است که این تصمیمات را به تنهایی اتخاذ کند و باید اجازه داشته باشد که خودش در مورد این تصمیمات صحبت کند".
وی همچنین تاکید کرد که موضع واشنگتن در این زمینه تغییر نکرده است و ایالات متحده هنوز قصدی برای انتقال چنین تسلیحاتی به کیف ندارد.
نماینده کاخ سفید گفت: "سیاست ما و تصمیمات ما در رابطه با این موضوع تغییر نکرده است".
Заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев проводит в режиме видеоконференции заседание Межведомственной комиссии Совета безопасности РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
مدودف: جهان به جنگ جهانی سوم نزدیک شده است
قابل یادآوری است که بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود موشک های کروز Storm Shadow با برد حدود 250 کیلومتر را به اوکراین تحویل داده است. به گزارش سی ان ان، در همان زمان، لندن تضمین هایی از کیف دریافت کرد که از آنها فقط برای اهدافی در سرزمین هایی استفاده می شود که اوکراین آن را متعلق به خود می داند و نه در "سرزمین اصلی" روسیه. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که این امر مستلزم پاسخ کافی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала