صدراعظم سابق پاکستان به قید وثیقه آزاد شد

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
عضو شوید
هیئت قضائیه محکمه عالی اسلام آباد عمران خان صدراعظم سابق پاکستان را به قید وثیقه آزاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز محکمه عالی پاکستان دستگیری صدراعظم سابق پاکستان را غیرقانونی اعلام کرده و به مقامات دستور داده بود که عمران خان را عاجل آزاد کنند.
تاکید گردید که علیرغم این دستور، محکمه به عمران خان صدراعظم سابق اجازه نداد به خانه برود و او شب را در مهمانخانه سپری کرد.
عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
سیاست پاکستان در افغانستان پس از دستگیری عمران خان تغییر نخواهد کرد
نشریهDawn خاطرنشان می‌کند که وکلای صدراعظم سابق طی جلسه‌ روز جمعه محکمه شکایات‌ را ارائه کرده و در آنها از محکمه عالی اسلام‌آباد خواستند تا همه دوسیه‌های تحریک شده علیه صدراعظم سابق را تجمیع کند و به مقامات دستور دهد تا اطلاعات دقیقی درباره دوسیه‌های ثبت‌شده علیه او ارائه کنند.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، دهها دوسیه جنایی علیه عمران خان در محاکم های مختلف پاکستان تشکیل شده که در آنها اتهامات زیادی علیه وی اقامه شده است.
عمران خان روز سه شنبه توسط اداره ملی گزارش دهی (سازمان اطلاعات اقتصادی) در دوسیه موسوم به القادر بازداشت شد. معققین می گویند که او به همراه همسرش و رهبران حزبش 5 میلیارد روپیه و ده ها هکتار زمین از شرکت املاک بحریه، شهرک مستقر در اسلام آباد در آزای دفاع از این شرکت در یک دوسیه پولشویی و توافق با این شرکت دریافت کرده و شرکت و رهبری حزب وی 50 میلیارد روپیه به بودجه دولتی آسیب رساندند. روز چهارشنبه، محکمه اسلام آباد، عمران خان را به مدت هشت روز بازداشت کرد. پولیس پاکستان علاوه بر وی، معاونین حزب تحریک انصاف، فواد چودری و شاه محمود قریشی و همچنین اسد عمر، سرمنشی این حزب را بازداشت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала