سیاست پاکستان در افغانستان پس از دستگیری عمران خان تغییر نخواهد کرد

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
عضو شوید
یک کارشناس روسی مسایل افغانستان گفت، که سیاست پاکستان در افغانستان پس از دستگیری نخست وزیر پیشین این کشور تغییر نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گیورگی ماچیتیدزه، کارشناس تروریسم بین‌المللی و کارشناس افغانستان، هنگام اظهار نظر درباره روابط آینده پاکستان و طالبان پس از بازداشت عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، به اسپوتنیک گفت: پاکستان سیاست خاص خود را در قبال طالبان افغانستان دارد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2023
آغاز راهپیمایی هواداران عمران خان در پاکستان + ویدیو
او افزود: آنها از یک سو از طالبان انتقاد می کنند که برخی از شروط جامعه جهانی را در زمینه حقوق بشر، ایجاد یک دولت فراگیر و این الزامات در اکثر کشورها مشترک است و پاکستان نیز در آن شریک است و معتقد است که طالبان باید این موارد را برآورده کند. از سوی دیگر، پاکستان نمی خواهد در خاک افغانستان وضعیت غیرقابل تحملی ایجاد شود تا فاجعه انسانی رخ ندهد تا اقتصاد کشور توسعه یابد تا امنیت کشور تامین شود.
به گفته این کارشناس: "سیاست پاکستان در افغانستان بیشتر تحت نظارت ارتش و سرویس های ویژه است. رهبری سیاسی در واقع تصمیمات ارتش و اطلاعات را تایید می کند. هیچ تغییری انتظار نمی رود. اسلام آباد نیز از درهم شکستن طالبان می ترسد. اگر این کار را بکنند، ممکن است حتی بدتر هم شود".
یادآوری می کنیم، که دیروز عمران خان نخست وزیر پیشین این کشور از سوی پولیس این کشور دستگیر شد و پس از آن هواداران عمران خان دست به تظاهرات زدند و در این کشور هم اکنون شورش جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала