خبرنامه ای جبهه مقاومت ملی در پیوند به درگیری‌ نیروهای جبهه مقاومت با گروه طالبان در ولایت بغلان

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان درباره تلفات گروه طالبان در درگیری با نیروهای این جبهه نوشته است، که در جریان این نبرد، 9 تن از افراد طالبان به شمول 5 تن از افراد استخبارات و 4 تن از اعضای قطعه بدری این گروه کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی با نشر خبرنامه ای درباره ای درگیری نیروهای این جبهه با جنگجویان گروه طالبان نوشت: "درگیری‌های شدیدی که میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و تروریستان طالب در روستای "جنگلک"، شهرستان خوستِ ولایت بغلان از حوالی ساعت 10:30 صبح‌گاه 17 ثور 1402 آغاز گردیده بود، پس از حدود 10 ساعت با کشته و زخمی شدن 25 طالب به پایان رسید".
این جبهه افزوده است: "نیروهای محلی و قطعه‌ی بدری طالبان حوالی ساعت 10 صبح روز یکشنبه به روستای "جنگلک" از مربوطات شهرستان خوست، یورش برده، اقدام به بازرسی خانه‌ها و آزار و اذیت مردم محل کردند. در واکنش به این عمل غیرقانونی و غیرانسانی طالبان، باشنده‌های روستا، به ویژه فرمانده روح‌الله که فرماندهی نیروهای جبهه مقاومت در روستای "جنگلک" را به عهده داشت، دست به مقاومت زده، بالای نیروهای طالبان حمله کردند. فرمانده روح‌الله که یک تن از افسران اردوی پیشین افغانستان بود، با شجاعت بی‌نظیر همراه با تعدادی از افرادش، از چهارطرف بر نیروهای طالبان هجوم برده، ضربات کوبنده‌ی را برآن‌ها وارد کردند. در جریان این نبرد، 9 تن از افراد طالبان به شمول 5 تن از افراد استخبارات و 4 تن از اعضای قطعه بدری این گروه کشته می‌شوند و 16 تن دیگر زخمی می‌گردند".
تاله و برفک بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
پایان درگیری میان نیروهای مقاومت و گروه طالبان با کشته و زخمی شدن 23 طالب
این جبهه در ادامه این خبرنامه نوشته است: "از جانب جبهه مقاومت فرمانده روح الله همراه با سه تن از یارانش که همه از افسران و سربازان اردوی پیشین بودند، به شهادت می‌رسند و نام‌های خویش‌را در ردیف اسامی قهرمانان جاودانه‌ی سرزمین ما که جان‌های خویش را برای پاسداری از سرزمین آبایی فداکرده اند، ثبت می‌کنند. در این نبرد مادر فرمانده روح الله با سه طفل در اثر استفاده‌ی طالبان از بمب‌های آتش‌زا که در بشکه‌های زرد جابجا شده بودند، دچار سوختگی شدید می‌گردند. طالبان پس از این که از ساحه عقب نشینی می‌کنند، هفت باب حویلی را که شامل منازل رهایشی و محلات نگهداری مواشی مردم محل بود، با شلیک توپ 82 ملی‌متری و استفاده از بشکه‌های انفجاری زرد، به آتش می‌کشند و تعدادی از اهالی روستا را بازداشت کرده با خود به محل نامعلومی انتقال می‌دهند و بدین ترتیب یک‌بار دیگر مرتکب جنایات ضد بشری بر علیه مردمان ملکی و بی‌دفاع در شهرستان خوستِ ولایت بغلان می‌گردند. باشندگان روستا اجساد سه تن از شهدای جبهه مقاومت را در حالی که طالبان اجازه‌ی اقامه‌ی نماز جنازه را برا آن‌ها نداده بودند، در یک گور دسته‌جمعی دفن می‌کنند. مردم محل تا هنوز نتوانسته اند جسد فرمانده روح الله را بیابند".
این جبهه همچنان از آمادگی نیروهای این جبهه خبرداده اضافه کرده است: "نیروهای جبهه مقاومت در شهرستان خوست در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت تحرکات بیشتر گروه طالبان، ضربات کوبنده‌تری به آن‌ها وارد کنند".
در همین حال، پدر فرمانده روح الله در یک نوار شنیداری می گوید، که فرزندش برای دیدار خانواده آماده بود، که جنگجویان گروه طالبان بالای پسرش یورش بردند و پسرش به او گفته است، که هرگز تسلیم نمی شود و تاکنون 15 تن از جنگجویان گروه طالبان را از بین برده است.
پدر فرمانده در ادامه می گوید، که پسرش در نیمه شب وقتی جنگجویان گروه طالبان با بکارگیری از بمب های بشکی زرد بر خانه ای که او سنگر گرفته بود، یورش برده و منزل دوم بالای پسرش چپه شده است و پس از جستجوی طولانی طالبان و باشندگان محل جسد سوخته ای فرمانده را پیدا کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала