پایان درگیری میان نیروهای مقاومت و گروه طالبان با کشته و زخمی شدن 23 طالب

© @https://twitter.comتاله و برفک بغلان
تاله و برفک بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
نبرد که میان نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان روز گذشته آغاز شده بود، پس از 10 ساعت درگیری سخت و نفس‌گیر پایان پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، نبرد که میان نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان و نیروهای طالبان روز گذشته آغاز شده بود، پس از 10 ساعت درگیری سخت و نفس‌گیر پایان یافت.
نزدیکای ساعت 10:30 پیش از چاشت دیروز یک‌شنبه، 17 ثور، نیروهای طالبان با لشکر کشی به روستای"جنگلک" در ولسوالی خوست، تلاشی خانه‌های مردم را آغاز کردند که با مقاومت نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان روبرو شدند.
در درگیری که از روز گذشته تا نیمه‌های شب دوام کرد، 8 طالب به هلاکت رسیدند و 15 تن دیگر شان زخمی شده اند.
این درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای طالبان تلاشی خانه‌به‌خانه را در روستای"جنگلک" آغاز کرده و به آزار و اذیت مردم پرداختند؛ نیروهای جبهه مقاومت به رهبری فرمانده روح الله، از چهار بخش روستا نبرد را در برابر تروریستان آغاز کردند.
پس از چند ساعت نبرد نزدیکای عصر دیروز طالبان، گروهی از متنفذین محلی را به نزد نیروهای مقاومت فرستادند تا به آنان تسلیم شوند، اما نیروهای مقاومت با رد این درخواست طالبان، یورش های شان را در برابر نیروهای این گروه تشدید بخشیدند؛ در نتیجه شماری از افراد مهم این گروه به هلاکت رسیدند.
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
کشته شدن ۶ جنگجوی گروه طالبان در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در بغلان
قرار اطلاعات موثق از ولسوالی خوست ولایت بغلان، پسر ملا سید محمد، معاون استخبارات گروه طالب در خوست‌ها در نتیجه درگیری با نیروهای جبهه مقاومت به هلاکت رسیده و خود او زخمی شده است.
نیروهای طالب در نبرد دیروز از سلاح‌های سنگین چون هشتاد دو، هاوان و راکت در برابر مردم و روستا نشینان استفاده کردند و به دلیل تسلیم نشدن مقاومت‌گران، از بمب بوشکه‌ای در میان روستا کارگرفته و داخل خانه‌ها مردم پرتاب کردند که 7 باب منزل مسکونی از مردم محل در آتش سوخته است. در جریان این درگیری بر پایه آخرین گزارش ها؛ هر چهار نفر از نیروهای مقاومت‌گر مربوط قرارگاه مرکزی به نام‌های روح الله، صفی الله، صبغت الله و قدرت الله به شهادت رسیده‌اند.
همچنان طالبان، همانند گذشته یک بار دیگر به مردم دستور داده اند که جسدهای شهدای مقاومت را بدون تکفین و نماز جنازه، در یک گور دسته جمعی دفن کنند.
طالبان به مردم منطقه دستور دادند تا جسدهای شهیدان مقاومت ملی را جمع آوری کرده اند؛ هنوز نتوانسته اند پیکر فرمانده روح الله را پیدا کنند.
قرار گزارشات از منطقه، مادر فرمانده روح الله با یک کودک دیگر از روستا در نتیجه پرتاب بمب بوشکه‌ای و راکت از سوی طالبان مجروح شده اند.
اکنون در منطقه نبرد پایان یافته و طالبان چندین باشنده محل را به اتهام همکاری با نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان دستگیر و به جای نامعلوم منتقل کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала