چرایی پیوستن کشورهای جدید به بریکس

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС. Архивное фото
Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2023
عضو شوید
پژوهشگر برجسته انستیتوت پژوهش های افریقایی اکادمی علوم روسیه گفت: کشورهای جدید به دنبال پیوستن به بریکس هستند تا از دستورهای امریکا پیروی نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا دویچ، پژوهشگر برجسته در انستیتوت پژوهش های افریقایی اکادمی علوم روسیه و کارشناس شورای امور بین الملل روسیه، روز یکشنبه به اسپوتنیک گفت: "تمایل کشورهای جدید برای پیوستن به بریکس مبتنی بر عدم تمایل به تسلیم شدن در برابر دیکته های ایالات متحده است".
دویچ گفت: "پیش از این دنیای تک قطبی وجود داشت، اکنون چند قطبی خواهد شد. بین کشورها رویارویی وجود دارد. کشورهایی که نمی خواهند از دستورهای ایالات متحده اطاعت کنند، می خواهند به بریکس بپیوندند".
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
تونس در حال بررسی پیوستن به گروه بریکس است
این کارشناس تاکید کرد، که کشورهای جدید برای پیوستن به بریکس تلاش می کنند تا به قدرت های جهانی - روسیه، هند و چین - نزدیک شوند.
پیش از این کشور دیگری تمایل خود را برای پیوستن به بریکس اعلام کرده بود. عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در دیدار با سردبیران بزرگترین رسانه های این کشور گفت، که ورود الجزایر به بریمس بیش از آنکه سازمان های مالی بین المللی در طول تاریخ به آن کمک کرده اند، به توسعه این کشور کمک می کند.
به گفته اندری توکارف، رئیس مرکز پژوهش های افریقای جنوبی در انستیتوت پژوهش های افریقایی اکادمی علوم روسیه، قصد الجزایر برای پیوستن به بریکس هم برای جمهوری و هم برای خود سازمان تأثیر مثبتی خواهد داشت.
توکارف گفت: "الجزایر کشوری با پتانسیل اقتصادی خوب است. این کشور دارای وزن سیاسی بالا و روابط بلندمدت بسیار خوبی با روسیه است".
یادآوری می کنیم، که بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی را متحد می کند. شماری دیگر از کشورها از جمله آرژانتین، ایران و به گفته وزارت خارجه چین، اندونزیا، ترکیه، عربستان سعودی و مصر قصد دارند به این بلوک اقتصادی بپیوندند. افریقای جنوبی در آغاز سال روان ریاست بریکس را از چین بر عهده گرفت. تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت و سپس به کشور بعدی منتقل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала