وزیران خارجه اتحادیه عرب بازگشت سوریه را تایید کردند

© AFP 2023 / Khalil MazraawiСаммит Лиги арабских государств в Иордании
Саммит Лиги арабских государств в Иордании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد، که وزیران امور خارجه اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: وزیران امور خارجه اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این سازمان موافقت کرده اند.
الصحاف به خبرگزاری عراقی اینا گفت: "در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب، بازگشت جایگاه سوریه در اتحادیه کشورهای عربی به تصویب رسید".
بر اساس بیانیه‌ای که پس از نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه سوریه منتشر شد، سوریه از روز یکشنبه 7 می مشارکت در کار اتحادیه عرب را از سر خواهد گرفت.
در این بیانیه آمده است: "تصمیم گرفته شد از 7 مه 2023 شرکت هیئت‌های دولت جمهوری عربی سوریه در جلسات شورای اتحادیه کشورهای عربی و در تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های آن از سر گرفته شود".
Бойцы Соторо вывешивают флаг Сирии на одной из улиц в городе Камышли в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
بازگشت دوباره سوریه به اتحادیه عرب
روز یکشنبه، پایتخت مصر میزبان نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عربی بود، که به موضوع بازگشت سوریه و سودان در این اتحادیه اختصاص دارد.
جمال رشدی، نماینده رسمی دبیرکل اتحادیه عرب پیشتر به اسپوتنیک گفته بود، که تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب می تواند روز یکشنبه در نشست فوق العاده وزیران خارجه این سازمان اتخاذ شود.
ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن روز جمعه در گفت و گو با سی ان ان گفت، که در میان کشورهای عضو اتحادیه عرب آرای کافی برای بازگرداندن عضویت سوریه در این سازمان وجود دارد.
پیش از این وزیران خارجه شماری از کشورهای عربی در پی نشستی در جده سعودی، خواستار بازگشت سوریه به "آغوش عربی" شده و بر لزوم حل بحران انسانی در این کشور تاکید و بر نقش رهبری این کشور و با کمک کشورهای عربی در پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.
یادآوری می کنیم، که عضویت سوریه در اتحادیه عرب (LAS) در نوامبر 2011 پس از آغاز درگیری های مسلحانه در این کشور متوقف شد. شماری از کشورهای عربی سفیران خود را از دمشق فراخوانده اند. سپس رهبری سوریه اعلام کرد، که تصمیم وزیران عرب مبنی بر تعلیق مشارکت در کار سازمان پان عرب را نمی پذیرد و آن را غیرقانونی می داند. در عین حال، اتحادیه عرب عملاً در مذاکرات برای حل و فصل در بحران سوریه شرکت نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала