بازگشت دوباره سوریه به اتحادیه عرب

© Sputnik / Valeriy MelnikovБойцы "Соторо" вывешивают флаг Сирии на одной из улиц в городе Камышли в Сирии
Бойцы Соторо вывешивают флаг Сирии на одной из улиц в городе Камышли в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
عضو شوید
رشدی نماینده دبیرکل گفت که تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب ممکن است روز یکشنبه گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب به ریانووستی گفت: تصمیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی می تواند روز یکشنبه در نشست فوق العاده وزرای خارجه این سازمان اتخاذ شود.
پیشتر وزارت خارجه مصر گزارش داده بود که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه عرب روز یکشنبه در مقر این سازمان در قاهره نشستی فوق العاده برگزار می کنند که در آن درباره سوریه و سودان گفتگو خواهد شد.
جمال رشدی در پاسخ به این سوال که آیا در نشست روز یکشنبه درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی گرفته می شود، گفت: "تصمیم (در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب) می تواند اتخاذ شود. این موضوع در حال بررسی است. تصمیم می تواند فردا گرفته شود... همه اعضا در جلسه وزیران شرکت خواهند کرد."
Собор Святой Софии в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای ارمنستان می بندد
عضویت سوریه در اتحادیه عرب در نوامبر 2011 پس از آغاز درگیری های مسلحانه در این کشور متوقف شد. تعدادی از کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق فراخواندند. سپس رهبری سوریه اعلام کرد که تصمیم وزرای عرب مبنی بر تعلیق مشارکت در کار سازمان پان عرب را نمی پذیرد و آن را غیرقانونی می داند. در عین حال، اتحادیه عرب با وجود اینکه سوریه یکی از کشورهای کلیدی جهان عرب است عملاً در مذاکرات برای حل و فصل مناقشات در سوریه شرکت نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала