کلوپ ویدیو

مراسم تاج گذاری چارلز سوم امروز شنبه در لندن برگزار شد + ویدیو

© AP Photo / Jonathan BradyКороль Карл III во время Совета по вступлению на престол в Сент-Джеймсском дворце (10 сентября 2022). Лондон
Король Карл III во время Совета по вступлению на престол в Сент-Джеймсском дворце (10 сентября 2022). Лондон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
عضو شوید
در لندن، کلیسای وست مینستر میزبان تاجگذاری چارلز سوم و همچنین ملکه کنسورت کامیلا در روز شنبه، اولین تاجگذاری یک پادشاه بریتانیا در 70 سال گذشته خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، چارلز سوم به طور رسمی، یک روز پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، در 8 سپتامبر 2022 به پادشاهی رسید. تاج گذاری، همانطور که توسط رسانه های اروپایی ذکر شده است، یک مراسم نمادین در نظر گرفته می شود که به شما امکان می دهد وضعیت پادشاه جدید را افزایش دهید.
از ساعت 06:00 به وقت محلی، سکوهای رصد در طول مسیر صفوف سلطنتی از کاخ باکینگهام تا کلیسای وست مینستر باز می شود. طول مسیر 2.29 کیلومتر خواهد بود. 200 سرباز، اکثراً از سواره نظام کاخ، راهپیمایی را تا صومعه همراهی خواهند کرد. در مجموع در روز تاجگذاری حدود 4 هزار نیروی نظامی در تامین امنیت شرکت خواهند کرد.
رسانه های بریتانیایی می گویند که این تاجگذاری بسیار کوچکتر از مراسم تاجگذاری الیزابت دوم در سال 1953 خواهد بود.
در ساعت 10:20 محلی صفوف سلطنتی از کاخ باکینگهام به راه می افتد. برخلاف سنت، پادشاه و ملکه نه در کالسکه استیت طلایی قرن هجدهم، بلکه در کالسکه دیگری که در سال 2012 ساخته شده است.
این راهپیمایی حدود ساعت 11:00 به کلیسای وست مینستر می رسد و پس از آن مراسم تاج گذاری دو ساعته آغاز می شود که شامل چندین مرحله است.
در مرحله اول، چارلز سوم با رعایای خود آشنا می شود: او باید به چهار گوشه جهان روی آورد و پس از آن "پادشاه بی شک" اعلام می شود و حاضران باید به او سوگند وفاداری خود را بدهند.
بعد، چارلز سوم باید سوگند سلطنتی را بپذیرد. اسقف اعظم کانتربری متن آن را می خواند و از پادشاه می پرسد که آیا در زمان سلطنت خود سوگند یاد می کند که از قانون و کلیسای انگلستان دفاع کند و پادشاه نیز سوگند یاد خواهد کرد.
سپس پادشاه بر روی تاجگذاری یا صندلی سنت ادوارد که در سال 1300 ساخته شده است می نشیند و اسقف اعظم آن را با روغن مقدس تدهین می کند و صلیب روی پیشانی، سینه و بازوهای پادشاه می کشد. این بخش از مراسم از دید عموم پنهان خواهد ماند، زیرا مقدس ترین آن محسوب می شود.
در مرحله بعدی، رسمی ترین، چارلز سوم تاج گذاری می کند: او برای اولین بار در زندگی خود تاج سنت ادوارد را بر سر می گذارد. پادشاه لباس تشریفاتی می‌پوشد و پس از آن جلال سلطنتی به او تقدیم می‌شود. سپس اسقف اعظم تاجی را بر سر خود می گذارد، زنگ های صومعه به صدا در می آید، شیپورها به صدا در می آیند و ادای احترام اسلحه در سراسر بریتانیا برگزار می شود.
مرحله پایانی مراسم تکیه زدن به تخت سلطنت خواهد بود. طبق سنت، پس از این، اعضای خانواده سلطنتی و همتایان خود در برابر پادشاه جدید زانو می زنند، با او بیعت می کنند و دست راست او را می بوسند، اما در میان اعضای خانواده سلطنتی، تنها ولیعهد ویلیام ولز این مراسم را انجام می دهد. و به جای همتایان، اسقف اعظم مردم را به صومعه و تماشاگران در خانه دعوت می کند تا با پادشاه جدید بیعت کنند. این یک "لحظه جدید مهم در سنت تاجگذاری" خواهد بود.
چارلز سوم چهلمین پادشاه سلطنتی خواهد بود که از سال 1066 در کلیسای وست مینستر تاج گذاری می کند.
پس از آن، مراسم تاجگذاری ساده تری برای کامیلا برگزار می شود، ملکه سوگند یاد نمی کند.
حدود ساعت 13:00 (15:00 به وقت گرینویچ)، پادشاه و ملکه از تاج و تخت خود کنار می روند و وارد کلیسای سنت ادوارد می شوند. چارلز سوم تاج سنت ادوارد را به تاج امپراتوری بریتانیا تغییر می‌دهد و پس از آن دسته با سرود بریتانیا از صومعه خارج می‌شوند. کارل و کامیلا با کالسکه گلدن استیت به کاخ باکینگهام بازخواهند گشت.
در ساعت 14:30 (16:30 به وقت مسکو)، پادشاه و ملکه از بالکن کاخ باکینگهام به استقبال جمعیت خواهند رفت. شاید سایر اعضای خانواده سلطنتی پادشاه را همراهی کنند. سپس یک رژه هوایی شش دقیقه ای برگزار می شود.
مراسم تاج گذاری با موسیقی منتخب شخصاً توسط چارلز سوم همراه خواهد بود. 12 اثر جدید مخصوص این مراسم نوشته شد که یکی از آنها توسط اندرو لوید وبر آهنگساز مشهور بریتانیایی نوشته شده است. موسیقی سنتی کلیسای ارتدکس یونان نیز به یاد پدر فقید چارلز سوم، شاهزاده فیلیپ (شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک) اجرا خواهد شد.
حدود 2.3 هزار نفر از جمله اعضای خانواده سلطنتی، نمایندگان 203 کشور و همچنین شخصیت های عمومی و خیریه به مراسم تاج گذاری در کلیسای وست مینستر دعوت شدند. این مراسم با حضور حدود 100 سران کشورها برگزار می شود.
رسانه های انگلیسی با استناد به داده های غیررسمی گزارش دادند که هزینه های رویدادهای مربوط به تاج گذاری چارلز سوم 50 تا 100 میلیون پوند (63 تا 125 میلیون دالر) برآورد شده است.
در همان زمان، بر اساس برآورد CNBC، از نظر قیمت های امروزی، تاج گذاری الیزابت دوم در سال 1953 50 میلیون پوند برای خزانه داری بریتانیا هزینه داشت، جورج ششم در سال 1937 - 24.8 میلیون پوند.
اندکی قبل از تاجگذاری، نظرسنجی روزنامه تایمز نشان داد که بریتانیایی ها اخیراً نسبت به پادشاه جدید مثبت شده اند. بر اساس این نظرسنجی، 62 درصد از بریتانیایی ها فکر می کنند که چارلز سوم پادشاه خوبی خواهد بود. برای مقایسه، در مارچ 2022، 39 درصد از پاسخ دهندگان این نظر را داشتند.
Восковые фигуры принца Гарри и его супруги Меган в музее Мадам Тюссо в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
شاهزاده هری از سناریوی تاجگذاری چارلز سوم خط خورد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала