چین جایگزین امریکا در خاورمیانه

© AFP 2023 / Angela WeissКитайский и американский флаг в китайском квартале Нью-Йорка
Китайский и американский флаг в китайском квартале Нью-Йорка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2023
عضو شوید
رسانه ها می‌نویسد، غروب تسلط امریکا از منطقه خاورمیانه آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، غروب تسلط امریکا در خاورمیانه در شرایطی آغاز می شود که با تقویت موقعیت چین در منطقه، تقویت نفوذ آن در منطقه خاورمیانه، پکن قادر خواهد بود در برابر تحریم های احتمالی واشنگتن مقاومت کند. این مورد را نشریه نیوزویک منتشر کرده است.
غروب "قرن امریکایی" از خاورمیانه آغاز می‌شود... این تجدید نظر (توازن قوا - ویرایش)، که سال‌ها در حال شکل‌گیری است، هم‌اکنون در خاورمیانه شکل می‌گیرد. منطقه ای که ایالات متحده منابع زیادی را در قرن بیست و یکم هدایت کرده است. در ماه مارچ، چین به مذاکره برای توافق صلح بین ایران و عربستان سعودی کمک کرد و نقش طولانی مدتی را به عنوان میانجی در منطقه ای که ایالات متحده در حال حاضر دارد، روابط دیپلماتیک با تهران وجود ندارد و روابط با ریاض تیره شده است ایفا کرد.
به گزارش نشریه نیوزویک، همکاری با خاورمیانه به ویژه برای چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، ارزشمند بوده است. این نشریه یادآوری می‌کند که ایران و عربستان سعودی "می‌خواهند کرسی‌هایی در انجمن بریکس پلس و سازمان همکاری شانگهای به دست آورند".
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков на большой ежегодной пресс-конференции Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2023
پسکوف: دست ایالات متحده پشت حمله اوکراین به کرملین است
عضویت آنها می تواند به پکن فرصتی بدهد تا با کمپاین احتمالی تحریم های ایالات متحده مقابله کند، مشابه تحریم هایی که در رابطه با جنگ روسیه در اوکراین بر روسیه تحمیل شد.
این نشریه همچنین خاطرنشان می کند که چین به "شریک تجاری اصلی" نزدیک به 130 کشور تبدیل شده است و نفوذ اقتصادی و دیپلماتیک خود را در جنوب جهانی از جمله افریقا و امریکای لاتین تقویت کرده است.
در اوایل اکتوبر 2022، کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلس به رهبری عربستان سعودی و روسیه تصمیم گرفتند از نومبر تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این توافق را تا پایان سال 2023 تمدید کنند. بایدن و همچنین تعدادی دیگر از اعضای برجسته حزب دموکرات از این موضوع ابراز ناامیدی کردند و خاطرنشان کردند که واشنگتن در حال بررسی گزینه های مختلف برای چگونگی ادامه آن است. کاخ سفید اعضای گروه اوپک پلس در اتخاذ این تصمیم متهم کرد که در کنار روسیه بوده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала