امریکا در معرض بحران ناتوانی از پرداخت بدهی‌های ملی

© Sputnik / Igor MikhalevЗдание министерства финансов США в Вашингтоне
Здание министерства финансов США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
وزارت امور مالی امریکا می‌گوید، تا اول جون امریکا به دلیل رسیدن به حد مجاز قادر به پرداخت بدهی های دولتی نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، در اوایل 1 جون، اگر کنگره محدودیت های وام را افزایش ندهد، وزارت امور مالی ایالات متحده ممکن است نتواند به طور کامل بدهی عمومی را تامین کند. این هشدار را جانت یلن، رئیس این بخش در نامه ای به قانونگذاران اعلام کرد.
به گفته وی، آخرین دریافتی از مالیات های فدرال برآورد شده است. "بهترین پیش بینی این است که ما نمی توانیم تا اوایل ماه جون تمام تعهدات دولت را برآورده کنیم، مگر اینکه کنگره تا آن زمان، حد بدهی را افزایش دهد یا متوقف کند."
قابل یادآوری است، در ماه جنوری، ایالات متحده به حداکثر سطح بدهی عمومی در 31.4 تریلیون دالر رسید. همانطور که قبلاً در وزارت امور مالی ایالات متحده بیان شد، در صورت عدم افزایش سقف تعیین شده، این کشور با بدهی عمومی مواجه خواهد شد.
Флаг США, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
کارشناس چینی: امریکا با تحریم روسیه خسارات عظیمی به اقتصاد تک قطبی وارد کرد
هفته گذشته، مجلس نمایندگان امریکا لایحه ای را تصویب کرد که سقف بدهی ملی را 1.5 تریلیون دالر افزایش می دهد و در عین حال بیش از 4.5 تریلیون دالر از هزینه ها را کاهش می دهد. اینکه آیا لایحه مورد حمایت جمهوری خواهان در سنا تصویب خواهد شد یا خیر هنوز مورد بحث است.
در همین حال، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره امریکا، رفتار جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را به دلیل امتناع وی از بحث درباره بدهی ملی، عجیب خواند. به گفته وی، بایدن "هر امکان ارتباطی" را نادیده گرفت، اگرچه قبل از آن همیشه به افرادی که از مذاکره امتناع می کردند اعتراض می کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала