کارشناس چینی: امریکا با تحریم روسیه خسارات عظیمی به اقتصاد تک قطبی وارد کرد

© Rob Carr / Getty Images via AFPФлаг США, фото из архива
Флаг США, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
واشنگتن با محدود کردن مسکو و تسلیحاتی کردن دالر، ضربه بزرگی به نظم اقتصادی تک قطبی وارد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژانگ ویوی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه فودان در شانگهای، این را در کنفرانس آنلاین جهانی چندقطبی در روز شنبه گفت: واشنگتن با محدود کردن مسکو و تسلیحاتی کردن دالر، ضربه بزرگی به نظم اقتصادی تک قطبی وارد کرد.
این کارشناس چینی تاکید کرد: تسلیحاتی شدن دالر امریکا و تحریم‌های [تحمیل شده از سوی واشنگتن] علیه روسیه اکنون تنها منجر به ممانعت کشورهای غیرغربی از استفاده از دالر در تجارت بین‌المللی شده است. به گفته وی، اقدامات واشنگتن به نتیجه معکوس منجر شد و "ضربه عظیمی به نظم اقتصادی تک قطبی موجود" وارد کرد.
وی یادآور شد که طی سال گذشته 70 درصد تجارت بین فدراسیون روسیه و چین به ارزهای ملی انجام شده است. این تحلیلگر افزود، بازیگران بزرگی مانند هند، برزیل، ایران، ترکیه و اندونزی شروع به ترسیم خط معامله با ارزهای ملی کردند. وی ادامه داد: ما شاهد ظهور روزافزون کشورهای بیشتری هستیم، می‌توان انتظار داشت که ارزش‌های مشترک غربی که به‌طور یکجانبه تعریف شده‌اند، به تدریج با برخی ارزش‌های مشترک کل جامعه بین‌الملل مانند صلح انسانیت، توسعه، همبستگی مالی و جامعه جهانی بشری جایگزین شوند.
لی سیگوانگ، مدیر مرکز بین المللی تحقیقات ارتباطات در دانشگاه تسینگهوا با این ارزیابی موافق است. وی خاطرنشان کرد: غرب با انجام "غربی‌سازی ارزش‌ها در مقیاس بزرگ در سراسر جهان" به سختی موفق خواهد شد هژمونی سیاسی و ایدئولوژیک خود را حفظ کند. او در پایان گفت: "ایده‌ها و نگرش‌های مدرن غربی و همچنین نئولیبرالیسم دیگر در حال رشد نیستند."
یاددآوری می شود که امروز کنفرانس جهانی چند قطبی به صورت آنلاین برگزار می شود. در این کنفرانس بیش از 100 کارشناس از بیش از 60 کشور شرکت دارند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، در جمع برگزارکنندگان و شرکت کنندگان کنفرانس با یک سخنرانی خوشامدگویی کوتاه سخنرانی کرد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
لاوروف تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه را شکست خورده خواند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала