معاون پارلمان اوکراین برای دفع "حملات مهاجمان" بر کلیسای لاورا به وزیر داخله این کشور رجوع کرد

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر Большая Лаврская колокольня на территории Киево-Печерской лавры в Киеве
Большая Лаврская колокольня на территории Киево-Печерской лавры в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2023
عضو شوید
معاون رادای اوکراین، در درخواستی به وزارت امور داخلی، رویدادهای مربوط لاورای کیف-پچرسک را "حملات تهاجمی خواند.
به گزارش اسپوتنیک،آرتیوم دمیتروک، معاون پارلمان اوکراین، درخواستی را در کانال تلگرامی منتشر کرد که به وزیر امور داخلی ایگور کلیمنکو درباره رویدادهای اطراف لاورای کیف-پچرسک کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین (UOC) ارسال کرد و آنچه را که در حال وقوع است"حملات مهاجمان" و اقداماتی با هدف تحریک نفرت ملی و مذهبی خواند.
در متن این فراخوان آمده است: "تصرف غیرقانونی لاورای کیف-پچرسک که بیش از 30 سال در استفاده قانونی UOC بود، باعث درگیری های گسترده در اطراف این کلیسا شد که در مارچ 2023 آغاز و تا امروز در کیف با مساعدت همه جانبه مسئولان وزارت فرهنگ و سیاست اطلاع رسانی، ادامه دارد."
این معاون معتقد است که تلاشی برای تصرف لاورا "در زمینه درگیری های مذهبی اخیر، نقض سیستماتیک حقوق اساسی شهروندان اوکراینی معتقد به UOC و در نتیجه حملات غیر قانونی سازمان یافته مهاجمان، تصرف غیرقانونی معابد و کلیساهای UOC در سراسر اوکراین" است.
او تأکید می کند که تصرفات فوق از کلیساها همیشه توسط گروهی از مردم انجام می شود که اصلاً عضو UOC نیستند و ماهیت سیستمی دارند. او افزود که این بدان معناست که این تخلفات رویدادهای تصادفی نیستند، بلکه بخشی از یک پدیده گسترده تر هستند که در اوکراین اتفاق می افتد.
وی توجه سرپرست وزارت امور داخله را به این نکته جلب می کند که "اقدامات غیرقانونی مشخص شده دارای نشانه های جرم کیفری مندرج جزء 1-3 ماده 161 (اقدامات عمدی با هدف تحریک خصومت و نفرت ملی، منطقه ای، نژادی یا مذهبی) است".
دمیتروک از کلیمنکو خواست "نقض قوانین فعلی را از بین ببرد، ارزیابی مناسب و صلاحیت قانونی مناسب را برای اقدامات غیرقانونی همه افراد دخیل در جرم کیفری مشخص شده ارائه دهد، و موضوع را به عنوان مسئولیت تعیین شده توسط عاملان حل و فصل کند. "
این نماینده پارلمان همچنین متن درخواست های مشابهی را به کلیمنکو در مورد تسخیر کلیسای شفاعت در منطقه کیف، آتش زدن کلیسای سنت ایوب پوچایف در منطقه چرنیوتسی و اقدامات اوباش و نقض حقوق اساسی مؤمنان در لاورای کیف-پچرسک منتشر کرد.
دور جدیدی از درگیری در اطراف لاورای کیف-پچرسک با اطلاع رسانی UOC متعارف وزارت فرهنگ اوکراین در مورد فسخ یکجانبه قرارداد اجاره صومعه آغاز شد، راهبان مجبور شدند لاورا را در 29 مارچ ترک کنند.
وزیر فرهنگ اوکراین، الکساندر تکاچنکو، گفت که راهبان می توانند در لاورا بمانند، مشروط بر اینکه به OCU انشقاقی منتقل شوند. با این حال ، راهب لاورای کیف-پچرسک ، متروپولیتن پاول (لبد) گفت که هیچ مصالحه ای در مورد لاورا وجود ندارد ، برادران تا آخر خواهند ایستاد. وی همچنین گفت که شکستن قرارداد اجاره ساختمان های لاورا به صورت یک طرفه غیرممکن است، تصمیم دادگاه لازم است، شکایتی در مورد عدم پذیرش فسخ قرارداد اجاره به دادگاه اقتصادی کیف ارائه شد.
کیریل پاتریارک مسکو و تمام بلاد روسی قبلاً دستور مقامات اوکراینی به راهبان را برای ترک لاورای کیف-پچرسک را "عملی شیطانی" خوانده بود. او خطاب به مسئولان کلیساهای ارتدکس محلی، پاپ فرانسیس، دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش و دیگر رهبران مذهبی و نمایندگان سازمان های بین المللی پیام هایی ارائه کرد که در آنها از آنها خواست تا "تمام تلاش ممکن" را برای جلوگیری از اخراج اجباری راهبان و بسته شدن صومعه به کار گیرند.
پاپ فرانسیس همچنین درباره وضعیت لاورای کیف پچرسک ابراز نگرانی کرد و از طرف های درگیر در جنگ خواست به اماکن مذهبی احترام بگذارند.
متروپولین پاول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
رهبر لاورای کی‌یف پچرسک به حبس خانگی فرستاده شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала