رهبر لاورای کی‌یف پچرسک به حبس خانگی فرستاده شد

متروپولین پاول
متروپولین پاول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
عضو شوید
متروپولیتن پاول، معاون لاورای کی‌یف-پچرسک، در حصر خانگی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه اوکراینی Vesti.ua گزارش داد که متروپولیتن پاول، فرماندار لاورای کیف-پچرسک، گفت که وی در بازداشت خانگی قرار گرفته است.
وی در گفت و گو با اهالی محله که فیلم آن در کانال تلگرامی نشریه منتشر شده است، گفت: "بر من حبس خانگی وضع کردند."
در همان زمان، پاول در گفتگویی خاطرنشان کرد که "باید پروتکلی را امضا کند" بدون اینکه مشخص کند کدام یک.
در همان زمان، UOC گزارش داد که رئیس برای بازجویی احضار شد، که قرار بود در ساعت 13:30 به وقت کابل انجام شود و تنها پس از آن او باید یک اقدام خودداری را انتخاب می کرد.
روز شنبه، این کلانشهر گفت که توسط مقامات اوکراینی مظنون است و خانه او "اکنون مورد بازرسی قرار خواهد گرفت." به گفته وی، او "به طور خلاصه" توضیح داد که به "همکاری با روسیه و تحریک بین مذهبی" متهم شده است. او اقدامات مقامات اوکراینی را آزار و اذیت کلیسا خواند.
بعداً شاهدان عینی از جستجو در خانه فرماندار لاورا خبر دادند.
همانطور که در UOC مشخص شده است، متروپولیتن پاول به دلیل اظهاراتش علیه OCU تفرقه افکن و پدرسالاری قسطنطنیه متهم به تحریک نفرت بین مذهبی شد.
دور جدید درگیری در اطراف لاورای کی‌یف-پچرسک با اعلامیه ای در مورد خاتمه قرارداد اجاره نامحدود آغاز شد که وزارت فرهنگ اوکراین آن را به UOC ارسال کرد. به راهبان دستور داده شد در 29 مارچ صومعه را ترک کنند.
همان زمان، رئیس بخش، اولکساندر تکاچنکو، به آنها پیشنهاد ماندن داد، اما به شرط انتقال آنها به کلیسای ارتدوکس اوکراین (OCU). روز قبل، وزیر گفت که دادگاه اجازه فسخ قرارداد اجاره ساختمان های لاورا را داد.
Купола Софийского собора (XI век) в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
دادگاه ادعای کلیسای ارتدکس اوکراین مبنی بر فسخ قرارداد اجاره لاورای کیف پچرسک را رد کرد
کمیسیون ذخیره قرار بود در 30 مارچ تخلیه وسائل لاورا را آغاز کند، اما برای دو روز متوالی مؤمنان به نمایندگان آن اجازه ورود به قلمرو صومعه را ندادند. UOC اعلام کرد که کمیسیون صلاحیت شروع کار را ندارد، زیرا هیچ تصمیم دادگاهی وجود ندارد.
متروپولیتن پاول (لبد) تاکید کرد که هیچ مصالحه ای در مورد لاورا وجود ندارد و برادران تا پایان خواهند ایستاد. به گفته وی، فسخ قرارداد اجاره ساختمان های لاورا به صورت یک طرفه غیرممکن است، تصمیم دادگاه مورد نیاز است، شکایتی در مورد عدم پذیرش فسخ قرارداد اجاره به دادگاه اقتصادی کیف ارائه شد.
در سال گذشته، کی‌یف بزرگترین موج آزار و شکنجه کلیسای ارتدکس اوکراین را در تاریخ اخیر این کشور، که شامل میلیون ها ایماندار می شود، ترتیب داد. با حمایت مقامات، کلیسای ارتدوکس تفرقه افکن اوکراین در حال انجام حمله مهاجمان به کلیساها است، ملی گرایان و تفرقه افکنان به روحانیون و مؤمنان حمله می کنند، در کلیساها و صومعه ها، جستجو در کشیش ها و اسقف ها انجام می شود، آنها متهم به "ضد" فعالیت های اوکراین هستند.
هفته گذشته، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارشی درباره آزادی مذهب در اوکراین منتشر کرد که در آن از تبعیض علیه UOC ابراز نگرانی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала