دادگاه ادعای کلیسای ارتدکس اوکراین مبنی بر فسخ قرارداد اجاره لاورای کیف پچرسک را رد کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Купола Софийского собора (XI век) в Киеве
Купола Софийского собора (XI век) в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
وزارت فرهنگ اوکراین گفت: دادگاه ادعای کلیسای ارتدوکس اوکراین مبنی بر فسخ قرارداد اجاره لاورا را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر تکاچنکو وزیر فرهنگ اوکراین گفت: دادگاه ادعای کلیسای ارتدوکس اوکراین متعارف را برای بی اعتبار کردن فسخ یکجانبه قرارداد اجاره رد کرد.
تکاچنکو در تلگرامش نوشت: "دادگاه از تأمین دعوی در پرونده شماره 910/4552/23 از کلیسای ارتدوکس اوکراین به ذخیره ملی "لاورای کیف-پچرسک کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین" به دلیل ابطال تصمیم در مورد امتناع یک جانبه از قرارداد ... در مورد استفاده یک سازمان مذهبی از ساختمان های مذهبی و سایر اموال دولتی رایگان امتناع کرد".
دور جدید درگیری در اطراف لاورای کیف-پچرسک با اطلاع کلیسای ارتدوکس اوکراین وزارت فرهنگ اوکراین در مورد فسخ قرارداد اجاره صومعه به صورت یک جانبه آغاز شد، راهبان موظف شدند در 29 مارچ صومعه را ترک کنند. . تکاچنکو گفت، که راهبان می توانند در لاورا بمانند، مشروط بر اینکه به کلیسای ارتدوکس شکافی اوکراین منتقل شوند.
پیش از این، در 30 مارچ، دادگاه کیف ادعای وزیران لاورای کیف-پچرسک کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین را برای رسیدگی پذیرفت، اولین جلسه در 26 اپریل برگزار خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که دولت اوکراین تصمیم گرفته است این صومعه را تصرف و آن را از گروه طرفدار روسیه بگیرد و به 500 راهب آن مهلت داد تا آن جا را ترک کنند، اما آنها مصمم به ماندن در صومعه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала